Brabenec (obal)
VRATISLAV BRABENEC: Denver (Maťa)
V nové sbírce saxofonista Plastic People of the Universe přichází s převážně kratšími básněmi, často zaznamenávanými na účtenky v kavárnách. Jeho inspirace jsou všednodenní, vycházejí z autorova způsobu života, objevují se v nich lidé, s nimiž se setkává či setkal, některým z nich jsou básně přímo věnovány. Brabencův básnický jazyk významně spoluvytváří poetiku českého undergroundu i rok po jeho sedmdesátce.
Wernisch (obal)
IVAN WERNISCH: S brokovnicí pod kabátem (Druhé město)
Jeden z nejvýznamnějších českých básníků opět prokládá veršovanou a téměř výhradně nerýmovanou poezii těžko definovatelnými prozaickými texty. Pro Wernische je typická nejen jazyková a tematická hravost, propojená osobitě se syrovostí, ale nyní i výrazně snové a přes svou fantasknost výrazně epické obrazy. Sbírka je vůbec ve své potemnělosti jaksi "jasnější", což je paradox přímo wernischovský.
Lydia Lunch (obal)
LYDIA LUNCH: Krvavá stopa (Maťa)
Poezie ikony amerického alternativního rocku je v mnohém stejná jako její hudba. Absolutní rozvolněnost, bez zábran, pro slabé žaludky možná až zvrácené obrazy, které však nepostrádají specifickou poetiku, z níž celý umělecký okruh, jehož je autorka součástí, bral plnými hrstmi.