Album nese jednoduchý název Lanugo 201. Výrazně nápaditější je obal CD: údaje o nahrávce jsou vytištěny na volném listu, přičemž potisk má na různých exemplářích různou barvu, samotný kompaktní disk je vložen do filcového rukávku opět v různých barvách u jednotlivých exemplářů, a s přiloženými dobovými retro fotografiemi, opět u jednotlivých exemplářů odlišnými. Jsou to trochu schválnosti, nicméně každý zájemce může mít dojem, že si koupil originál.
O albuLanugo 2011 |
V obsazení kapely chybí - oproti prvnímu albu - trumpetista Miroslav Hloucal, čímž v celkovém dojmu poněkud oslabuje jazzový charakter. Smyčcové kvarteto se ztenčilo jen na houslistu a violistu Vladimíra Malinjaka, a jako vokalisté přistoupili Milan Cimle a Viktor Stopka: vytvářejí osobitý sbor, který vstupuje vesměs v barevně různorodě hlasových vstupech riffového charakteru. V popředí stojí především elektronické zvuky různorodých barev a intenzity, kompozičně sladěné do útvarů vymykajících se běžným žánrovým škatulkám.
Jedenáct skladeb, většinou tří- až čtyřminutových, podpisuje soubor kolektivně, i když nezastírá převažující podíl klávesisty Viliama Béreše, jenž se také hlavní mírou podílí na konečně podobě aranžmá, která prý většinou vznikají kolektivně na zkouškách.
Výraznou novinkou jsou české texty; debut byl totiž nazpíván výlučně anglicky. Markéta Foukalová opět uplatňuje svůj rozsah od téměř mumlavého šepotu až k zářné průraznosti sólového výrazu (například v Bludišti). V prvním případě se tím vzdává srozumitelnosti českého textu, ovšem zpěv pak dokonale zapadá do koncepce celé kapely, na níž se Foukalová významnou mírou podílí.
Dokáže-li česká pop music absorbovat i tenhle - v naších končinách - docela odlišný globalizační tón, jde jí to jen k duhu.