Aj v letáku napsaném k exhibici napsal, že svou nepřítomnost považuje za součást svého umění, děl a situace.
Aj Wej-wej je znám například instalací porcelánových slunečnicových semínek v prestižní londýnské galerii Tate Modern či jako spoluautor návrhu olympijského stadionu v Pekingu. Byl zatčen v dubnu na pekingském letišti v rámci zátahu proti kritikům vlády, když se chystal odletět z Číny.
Následovaly protesty z celého světa a Aj byl v červnu na kauci propuštěn. Nesmí ale opustit Peking, poskytovat rozhovory novinářům, setkávat se s cizinci, používat internet a komunikovat s obhájci lidských práv.
Na tchajwanské výstavě je k vidění 21 jeho prací. Jsou mezi nimi fotografie i 12 bronzových hlav jako zpodobnění čínského zvěrokruhu. Novinkou je objekt sestavený z 1 000 bicyklů coby Ajův příspěvek k rychlému tempu sociálních změn v Číně.
Výstava je instalována v tchajpejském muzeu výtvarného umění podle instrukcí, které Aj posílá denně elektronickou poštou. Uspořádání výstavy právě v Tchaj-peji je politickým počinem samo o sobě. Tchaj-wan s 23 miliony obyvatel na rozdíl o pevninské Číny ctí demokracii a neomezuje svobodu slova. Pro Peking je ostrov dosud neosvobozená provincie, Tchaj-wan chce s Čínou jednat jako s rovnocenným partnerem.