Spolu s dalšími šňůrami irských U2 a Paula McCartneyho přispěli k tomu, že v roce 2005 se v USA a Kanadě na vstupenkách na koncerty utržilo víc než kdy předtím. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila odborná revue Pollstar.
Rolling Stones prodali vstupenky za 162 milionů dolarů celkem 1,2 milionu návštěvníků svých koncertů.
Na U2 přišlo 1,4 milionu příznivců, kteří zaplatili 138,9 milionu dolarů. U2 uspořádali v Severní Americe 78 koncertů, zatímco Stones 42.
Dosavadní rekord držela koncertní série z roku 1994, kdy Rolling Stones na severoamerickém kontinentu utržili 121 milionů dolarů.
Kanadská popová zpěvačka Céline Dionová letos obsadila s 81,3 milionu dolarů třetí místo. Za tento příjem vděčí 155 vystoupením v hotelu Caesars Palace v Las Vegas.
Další místa obsadili Paul McCartney a Eagles, za které diváci zaplatili 77,3 a 76,8 milionu dolarů. Podle Pollstar tržby za 100 nejúspěšnějších koncertních šňůr vystoupily na 3,1 miliardy dolarů a překonaly tak loňský rekord 2,8 miliardy.
Je to nicméně důsledek rostoucích cen vstupenek, které v průměru poskočily na 57 dolarů za lístek z loňských 52,39 dolaru. Naopak návštěvnost se snížila o 1,5 milionu diváků na letošních 36,1 milionu.
Příčinu tohoto trendu vysvětluje každý jinak, píše agentura Reuters. Promotéři tvrdí, že umělci chtějí moc peněz a oni musí proto zvýšit ceny lístků.
Umělci zase prohlašují, že promotéři přicházejí se stále lukrativnějšími nabídkami, které se jen těžko odmítají.
Obzvlášť, když prodeje cédéček stále klesají. Nová alba Rolling Stones a McCartneyho byla komerčním zklamáním a Eagles nevydali nové studiové album již desetiletí.
Nejúspěšnější umělci si přitom mohou dovolit hnát ceny lístků nahoru, aniž by riskovali, že své příznivce odradí. V některých amerických městech tak Rolling Stones chtěli za vstupenku až 450 dolarů (asi 11 tisíc korun).
Průměrná cena za lístek na jejich koncert byla 134 dolarů, zatímco v případě U2 to bylo 97 dolarů. Průměrná cena vstupenek na Dionovou a McCartneyho byla 136 a 135 dolarů.