Jaká je podle vás vaše poslední deska?
Je na ní celkem dvanáct novejch písniček. Díky tomu, že kluci hráli několik let v Šum svistu, výrazně to ovlivnilo celé album, její nahrávání a vůbec i skládaní hudby na ní. Další novinkou je i to, že předchozí tři desky produkoval Radim Hladík, ale teď jsme oslovili mladého kluka, který je stejně starý jako my a jmenuje se Michal Pekárek. Na desku mělo určitě vliv i to, že v lednu z kapely odešli Adam Stivín a Petr Rajchrt.
Tenkrát se vyrojily různé fámy, že už nehrajete...
Chtěli jsme dát najevo jasný signál, že kapela normálně funguje a že hrajeme dál. Chtěli jsme, aby bylo vidět, že kapela žije. A to je naše deska. Určitě jsme ale mnohem lepší kapela než dříve. Rozhodně nás dost napružilo to, že přišli tři noví lidi, kteří perfektně hrají a pro které je to, že na svůj nástroj umí, základem, na kterém se pak může stavět dál.
rozpis koncertů D U B E N - K V Ě T E N 3. 5. Brno KD Musilka Č E R V E N 1. 6. Dlažov
Proč vlastně Stivín a Rajchrt odešli?
4. 5. Chropyně
5. 5. Kunovice
16. 5. Česká Třebová
17. 5. Havlíčkův Brod
18. 5. Želeč
19. 5. Praha - Staroměst. náměstí
23. 5. Olomouc
24. 5. Ostrava
25. 5. Krnov
26. 5. Liptál
29. 5. Ústí nad Labem
31. 5. Praha Lucerna Music Bar
2. 6. Čepřovice
16. 6. Sokolov
20. 6. Olomouc
21. 6. Vyškov
22. 6. Kamenice n. Lipou
23. 6. Stříbrná Skalice
27. 6. Přerov
30. 6. Pohoří
Na Silvestra jsme měli ještě vystoupení a pak kluci skončili. Důležité je připomenout, že každý odešel z jiného důvodu. Adam chtěl hodně hrát, hodně jamovat a chtěl si trochu užít svobodu. Ale my jsme měli před podpisem smlouvy na desku, a kdyby do ní s námi šel, tak by se zavázal k tomu, co teď zažíváme, protože kromě hraní nejde pořádně dělat nic jinýho. Ne že bychom jim to nedovolili, ale v podstatě už nic jinýho stihnout nejde. Petr odešel, protože se chtěl věnovat divadlu a herectví, na které ze stejného důvodu neměl čas.
Jak album vznikalo?
Nejdříve to bylo doma na počítačích, kde jsme si všechno připravili. Dopředu jsme již měli nachystány dva demáče po čtrnácti písničkách, ale ještě jsme neměli lidi, se kterými to budeme hrát. Ty jsme scháněli až potom. Ale zpátky k desce. Potom vznikala ve zkušebně, kam jsme prvního července vlezli, zavřeli jsme se tam a všechny písničky úplně změnili. Dvě třetiny jsme vyhodili a nějaké nové připsali. Potom jsme všechny skladby od základu předělali nástroj po nástroji. Pak jsme odjeli na zámek do Brandýsa nad Labem, kde je i studio Landscape. Tam jsme měsíc a půl točili. V Praze jsme to už jenom smíchali.
Jak dlouho tento tvůrčí proces trval?
V podstatě od prvního ledna loňského roku. Předtím jsme měli připravené asi dvě písničky a ty na desce nejsou. Byly to politické a vcelku tvrdé skladby, jedna dokonce hip-hipová. Ale po domluvě s producentem, který nás přesvědčil, že nám sedí spíš normální pohodový písničky, jsme je vyřadili.
Po několika týdnech v hitparádách byla v listopadu "Klára" třetí nejhranější skladbou a album třetím nejprodávanějším. V české originální tvorbě tedy vedla skupina Chinaski...
Vedení nám sice moc dlouho nevydrželo, ale určitě to byl velký úspěch. Říkali jsme si, že třeba lidi nebudou chodit na naše koncerty a nebudou kupovat desku. Naštěstí to dopadlo dobře. S "Klárou" jsme takový úspěch vůbec nečekali.
Co se v současné době děje okolo Chinaski?
Před nedávnem jsme zakončili miniturné s akustickým programem "Vinárna u Valdštejna", v rámci kterého jsme navštívili několik klubů. Desátého, jedenáctého a dvanáctého dubna jsme dokonce hráli na Slovensku. V minulosti jsme tam byli už třikrát a je to tam výborný. Lidi nás tam znají a mají strašně rádi českou hudbu. Ikdyž jsme se jako národ rozdělili, tak tohle funguje pořád. Teď je takovej oboustrannej boom. Naše rádia jsou plná slovenských zpěváků, zpěvaček a naopak. A to je určitě dobře.