Petr Nýdrle by letos na podzim oslavil šedesátiny. Už za studií na FAMU vzbudila pozornost jeho práce Velikonoce Kamila Morávka, pozdvižení pak vyvolal jeho celovečerní debut z roku 1981, satira Evžen mezi námi. Dva roky poté Nýdrle emigroval do Spojených států. „Mimo jiné před vojnou,“ vzpomíná jeho spolužačka z FAMU režisérka Alena Činčerová.
Ani v Hollywoodu se nadaný filmař neztratil. Ve vlastní produkci režíroval dokument Santana o mexickém koncertu hudební legendy, stal se z něj úspěšný autor reklam a hudebních klipů s řadou hvězd včetně Erika Claptona. Několikrát Nýdrle bodoval na mezinárodním festivalu reklam v Cannes.
Zlatého lva si odtud vezl za spot značky Harley Davidson i za půlhodinový snímek o hotelu Chambers v Minneapolisu. V jeho reklamách účinkovali Oliver Stone či Charlize Theronová, pracoval s Oprah Winfreyovou, Tigerem Woodsem i s Georgem Clooneym. A báječně o tom vyprávěl.