V sérii obrazů s názvem Anoneneví cituje Bartůněk malby, které se staly legendami.
Jde o díla Picassa či Muncha. Výtvarník na své obrazy ale přidal dnes tolik moderní koláče sledovanosti.
Podle kurátora Jiřího Valocha tak naznačuje změněnou sociální situaci, do níž se veleslavná díla dostala. "Zároveň rozehrává velkou hru s dalšími vztahy, jež se váží k současnému světu konzumu, reklamy a manipulace médii masové komunikace," dodal Valoch.
Cyklus nazvaný Umělec je vetřelec představuje Bartůňkovy předělávky autoportrétů géniů jako Picasso, Schiele, van Gogh či Rembrandt.
Všichni nesmrtelní jsou vyvedeni původním rukopisem v monochromní přírodní barvě a s mimozemskou maskou s černými očnicemi.
Velké téma Bartůněk poslední dobou našel v knihách. Řadu svých nejoblíbenějších svazků prostě portrétoval. Hřbety knih se na jeho obrazech tísní pospolu seřazené na dlouhých regálech, jiné přebaly autor namaloval jednoduše sólo.
Tvář ze slavného Munchova obrazu Křik usadil výtvarník Jiří Bartůňek na motorku. Výstavu mohou návštěvníci vidět v brněnském Domě umění. |