Tanečná spoločnosť Artyci se uvedla choreografií Zuzany a Milana Kozánkových One Yin for every Yang. "Tato choreografie je návratem k duetu, kterým jsme začínali. Tím se přirozeně uzavírá pětiletá kapitola naší existence," řekl tanečník a choreograf Milan Kozánek.
Po choreografii Krátký princ se s Rozhovory o slovo přihlásilo Taneční a pohybové divadlo My, které je spolupořadatelem přehlídky. V inscenaci Rozhovory se představili Zita Pavlištová, Michal Džula a Jiří Lössl. "Na své cestě k pohybu jsme okouzleni rozmlouváním s prostorem, s divákem, spolu navzájem. Rozhovory jsou důsledkem tříletého hledání, které nikdy nekončí," komentoval svoji choreografii Jiří Lössl, jinak ředitel přehlídky a pedagog. Posledním pátečním vystoupením byla choreografie Petra Grolla In a minor key.
Sobotní dopoledne přivedlo účastníky setkání do několika seminářů, které vedli významní taneční pedagogové. Absolvent London Contemporary Dance School a pedagog pražského Duncan centre Jaroslav Langmaier se zaměřil na současnou techniku, pařížská choreografka Marie Kinsky vedla seminář věnovaný Limón technice a kineziologii.
Vedoucí seminářů zasedli také v porotě třetí části přehlídky. Jejich práce začala v sobotu odpoledne, kdy se ke slovu dostalo regionální kolo přehlídky Tanec, tanec ... 2001. "Nejde vůbec o pořadí. Smyslem je potkat se a ne stresovat se," prohlásil Lössl. I tak se musela porota pokusit vybrat a doporučit nějaké choreografie na říjnovou národní přehlídku do Ústí nad Orlicí. Před jejími zraky vystoupilo třináct souborů. Ty si připravily jedenadvacet choreografií. Od čtrnácti hodin se v rychlém sledu střídaly na jevišti Městského divadla choreografie, aby po rozborovém semináři mohla v hluboké noci porota vynést svůj verdikt.
Programové radě národní přehlídky doporučili porotci kvintet vystoupení pohybového divadla: soubor Flek z Chrudimi z choreografií Aussencia, Základní uměleckou školu z Uherského Brodu s vystoupením Jiní, Taneční divadlo Basta z Brna a choreografii Nelituj, inscenaci Blbá pražské taneční školy Hes a choreografii 72 tepů za minutu tanečního divadla Dotyky z Prostějova.
"Za těch sedm let se úroveň amatérských tanečníků nebývale zvedla. Hlavně je cítit, že amatéři mají jedinečnou šanci experimentovat, kdežto profesionál už často musí hrát na jistotu. Rozhodně nemám o taneční divadlo obavy," prohlásil Lössl o přehlídce, kterou podporuje i město.