Výstava vítězných děl projektu Art of Can 2011 začala 23. září v Praze a potrvá do 2. října. | foto: Kateřina Šulová, ČTK

Zajděte na výstavu, kde se plechovka promění v perutýna a podprsenku

  • 1
Výstava vítězných děl soutěže Art of Can 2011 letos nabízí skutečné skvosty. Do tuzemského kola klání se letos přihlásily desítky autorů, kteří se v expozici chlubí například plechovkovými plavkami, hliníkovou poštovní známkou či robotem.

Prohlédnout si to můžete do 2. října v budově bývalého kasina vedle tramvajové zastávky Právnická fakulta v Praze. "Vstupné je zdarma," uvedla za pořadatele soutěže Petra Menclová.

Výstavu vítězných děl projektu Art of Can 2011 hledejte v budově bývalého kasina vedle tramvajové zastávky Právnická fakulta v Praze.

Některým z vystavených soutěžních "děl" autoři věnovali desítky minut práce - jako v případě plechovky doplněné o Braillovo písmo - jiná modelářům jistě zabrala i několik hodin. Jedním z nejnáročnějších objektů byl například model ryby Perutýna ohnivého. "Jiní zase vsadili na nápad a vytvořili plavky s názvem Muleta na muže, sebevražednou plechovku houpající se na oprátce či robota číslo 5, které tak žije dodnes," uvedla Menclová.

Ovšem jen pracnost objektu na první místo nestačila. "Osobně jsem se řídil tím samým, čím se orientuji v hudbě - tedy intuicí. Nejsem přesvědčen, že bychom měli někoho ocenit jen proto, že nad dílem proseděl týdny - vždyť někdy je nápad vytvořený za pět minut mnohem lepší," komentoval klání hudebník Jan P. Muchow. Kromě něj v pětičlenné porotě zasedl i raper Vladimir 518 nebo designér Ferdinad Chrenka.

Vítězem se stal student grafického designu Jakub Spurný, který se klání zúčastnil s třemi konzervami. "Abych byl upřímný, tenhle nápad mi hlavou blesknul během jediné minuty - den před uzávěrkou soutěže," prozradil Spurný, který dal ve svém díle přednost koncepci před zručností.

Vítězem Art of Can 2011 je student grafického designu Jakub Spurný.

Soutěž Red Bull - Art of Can se koná v několika světových zemích, včetně České republiky. "O jejím úspěchu nejlépe vypovídají čísla - na druhý ročník tuzemské soutěže o nejzajímavější výtvor z hliníkového válečku energetického drinku se přihlásilo úctyhodných 160 zájemců; dvojnásobek oproti premiéře před čtyřmi roky," doplnila Menclová.

,