Olympic na obálce časopisu Melodie, rok 1973

Olympic na obálce časopisu Melodie, rok 1973 - Olympic na obálce časopisu Melodie z roku 1973. | foto: Popmuzeum

Vondráčková a Olympic probouzejí retro

Další ze série reedic klasických alb 70. a 80. let přináší na trh "skandální" Helenu Vondráčkovou a čtvrtý počin kapely Olympic.

Albem Skandál se Helena Vondráčková rozloučila s osmdesátými léty a - což je také špatná zpráva pro retro-dekadenty - i se syntezátory. Ač hlavní osobou při přípravě desky byl opět Helmut Sickel, šanci tentokrát ve větší míře znovu dostaly i balady a akustické nástroje.

Ne snad, že by tu nebyly i taneční kousky, jako je cover Whitney Houston "Mám nový vůz", ale většina skladeb od Sickela, Zdeňka Zdeňka nebo Jiřího Vondráčka vychází vstříc baladickým textům především Zdeňka Borovce a Michala Horáčka.

Jak je u reediční řady zvykem, znovu vydávaná alba nabízejí řadu bonusů. Na albu Heleny Vondráčkové jich najdete hned deset, ať už jde o ukázky tehdy nové spolupráce s Michalem Davidem a bratry Parmovými nebo rarita z Herzova filmu Dotek motýla a novější verze songu Červené řeky.

I v případě aktuální reedice alba skupiny Olympic nazvaného jednoduše "4" se fanoušci mohou těšit na přidanou hodnotu. Kromě hitů jako Agáta, Lola nebo Co tě napadá dostaly prostor i b-stranové experimenty.

Čtvrtá deska z počátku sedmdesátých let zastihla Olympic v tzv. "kornovském období", době po čerstvém příchodu Jiřího Korna a Petra Hejduka plné výrazných změn. Před nadechnutím k velkým artrockovým projektům to byla fáze jednoduchých, ale také chytlavých hitů.