Svým novým kompaktním diskem, který mu vydal Supraphon, však současně vstupuje do tvrdé konkurence. "Čtveráci" – jak skladbě přezdívají muzikanti – byli totiž natočeni mockrát, a to i těmi nejslavnějšími světovými virtuózy.
"Vím, že existuje spousta snímků, ale myslím, že v této kompozici se dá stále objevovat něco nového," zdůrazňuje Šporcl, kterého doprovází Pražská komorní filharmonie.
Z dřívějších nahrávek obdivuje zvláště ty, které pořídili Nigel Kennedy, Anne-Sophie Mutterová nebo Itzhak Perlman.
"V poslední době je přístup ke skladbě ovlivněn dobově poučenou interpretací a to je dobře. Tempa jsou rychlejší, takže hudba šlape. Zkrátka slyšíte bigbít, jenom bez bicích," podotýká.
Čtvero ročních dob jsou první čtyři z dvanácti koncertů pro housle a smyčcový orchestr op. 8. Od prvního publikování roku 1725 začaly žít vlastním životem.
"Ke každému koncertu napsal Vivaldi sonet, v němž vypráví obsah. Například Léto líčí bouřku a strach pasáčka před blesky a hromy," vysvětluje Šporcl, který hraje na nový nástroj z dílny Jana Špidlena. Housle na pohled upoutají modrým lakem.
K Vivaldimu houslista připojil ještě Bachův Koncert pro dvoje housle a smyčce d moll. Oba sólové party se rozhodl nahrát sám – a zjistil, že to vůbec není snadné.
"Myslel jsem, že to bude jednodušší. Nakonec jsem však pořád nadával na prvního houslistu. Dlouho jsem se do sebe nemohl trefit," přiznává.
Celou nahrávku, která obsahuje i videobonus, je možné si koupit nejen jako CD, ale také si ji stáhnout na www.i-legalne.cz.