Sarkofág v. 1.01 je románem o hledání životního prostoru ve světě, kde pro člověka nezbývá místo. Hrdinové si proto hledají jiný svět.
Kromě příběhu o jedinci degradovaném společenskými a technologickými mechanismy do role pouhého zboží autor předkládá i svou futurologickou vizi.
Svět ovlivňuje enormní technologický rozvoj, zahlcení informacemi a nové politické rozdělení světa, ve kterém místo národních států vládnou firmy. Lidský život se stále víc sestává z potřeby ovládat komunikační technologie a začínají se vytrácet tradiční hodnoty a vědomí sepětí s minulostí.
Žánrově román jeho autor řadí ke kyberpunku, jednomu z proudů sci-fi literatury, který vznikl na základě povídek amerického prozaika Williama Gibsona. Termín cyberspace (kyberprostor) poprvé použil v roce 1984.
Název obohatil nejen slovník počítačových nadšenců, ale stal se všeobecně užívaným pro virtuální oblast rozrůstající se celosvětové počítačové sítě.
Kyberpunkoví autoři se zabývají prorůstáním lidského a technologického světa, pohybem lidského vědomí ve virtuálním prostoru a sociálními důsledky technicko-informační civilizace.
Snad nejširší publikum tento žánr získal po uvedení filmu Matrix. Blanda připouští, že jeho kniha má s Matrixem něco společného - příběhy obou vědecko-fantastických děl se odehrávají částečně v reálném světě a částečně ve virtuální prostředí.
Budoucnost Sarkofágu ale není na rozdíl od Matrixu tak pochmurná a temná.
"Určitá naděje pro lidstvo tu zbývá, svět není technikou ještě zcela poroben," říká autor Sarkofágu.
Šestatřicetiletý Blanda vystudoval dějiny umění a historii na Filozofické fakultě UK, poté pracoval v České tiskové kanceláři a v deníku Právo. Nyní je druhým rokem na rodičovské dovolené s tříletým synem Merlinem.
V roce 1998 vydal knihu Klíč k oběma světům, kromě prózy se věnuje i překladům z angličtiny a dramatické tvorbě, neméně pak fenoménu počítačových her.