Kromě toho v cizině studoval a z Polska si na svůj debut Imprints pozval dva hosty, kytaristu Marka Kadzielu a do skladby Dreams snivou zpěvačku Agnies Twardoch.
Základní muzikantský kádr alba ovšem tvoří vedle Křišťana vynikající rytmika dnes už nestora českých kontrabasistů Jaromíra Honzáka a jednoho z nejaktivnějších bubeníků současnosti Romana Víchy.
ImprintsVít Křišťan vyd. Animal Music 2013 |
Ti dodávají Křišťanovým skladbám, které jsou na albu obsaženy ze sta procent, mnoho ze svých zkušeností. Hybné groovy i rozvolněné, skoro až romantické pasáže společně s trubkou hostujícího Oskara Toroka výrazně přispívají k tomu, že ačkoli se Křišťan inspiruje v současném jazzu i klasické hudbě, album je relativně velmi vstřícné k posluchači.
Ne že by šlo o nějaký "jazzový pop", v tom ohledu je Křišťan nekompromisní a jeho vrstevnaté kompozice prozrazují důkladnou přípravu. Samozřejmě skladatelskou i hráčskou.
Přes tyto dispozice však umělec neupadl do sebevzhlíživosti a svou hudbu hojně oživuje změnami nálad a rytmů, aranžmá, detailní prací s melodiemi i s modifikovanými zvuky svých nástrojů. A jako jeden z velmi mála jazzových pianistů na světě ve dvou skladbách dokonce zpívá.