"Objevil jsem je náhodou v jednom mnichovském obchodě a hned mne zaujalo, že obsahují nejrůznější emoce a odrážejí celou Mozartovu kariéru. Například árie Va dal furor portata je jeho vůbec prvním kusem pro lidský hlas. Mozart ji napsal jako devítiletý chlapec. Jeho talent a fantazie byly už tehdy neuvěřitelné," uvedl.
Villazón si získal sympatie publika také smyslem pro humor i otevřeností, s jakou se před časem postavil ke svým hlasovým problémům. Své charizma propůjčuje i televizi, malé diváky například bavil na jednom německém dětském kanálu. "Mám i vlastní program na stanici arte nazvaný Hvězdy zítřka, v němž představuji mladé nadějné hudebníky. Nedávno jsem také v Praze natáčel dokument pro BBC o Mozartově Donu Giovannim, který stanice odvysílá za pár týdnů," dodává.
Komický talent využívá také v mezinárodním charitativním projektu Červené nosy. Jeho smyslem je dodat kuráž malým pacientům v nemocnicích, kam je přicházejí rozveselit klauni. "Už mnohokrát jsem se ke klaunům připojil a viděl jsem, jakou radost přinášejí. Je to něco jako paprsek světla," podotýká.
Julietta s Koženou
Nová témata pro sebe nachází i v hudbě, jakkoli stále zpívá především klasický repertoár. Loni například v Berlíně uvedl evropskou premiéru písňového cyklu Sunbeam’s Architecture od amerického skladatele Elliotta Cartera. A za dva roky by měl ve stejném městě ztvárnit Michela v Juliettě od Bohuslava Martinů, který toto dílo zkomponoval ve třicátých letech minulého století na francouzské libreto podle hry Georgese Neveuxe.
"Před pár lety jsem operu viděl v Paříži a byl jsem fascinován. Moc mne láká šance vyzkoušet si nový repertoár. Takže když se naskytla příležitost účinkovat v Juliettě s Magdalenou Koženou a pod taktovkou Daniela Barenboima, neváhal jsem ani na okamžik," přiznává.
V plánu má i další českou operu, ale tentokrát zbrusu novou. "Píše ji pro mne mladý český skladatel Miroslav Srnka. Zatím nemohu prozradit nic dalšího, snad jen tolik, že Mirek je moc zajímavý člověk a celý projekt je ohromně vzrušující," tvrdí Villazón.