Za hudebním experimentem stála televize SF1, která se rozhodla tímto nezvyklým způsobem přiblížit Verdiho operu širší veřejnosti, a to v přímém přenosu.
Cílem experimentu, kdy se děj slavného operního kusu odehrával doslova mezi kolejemi největšího švýcarského nádraží, bylo podle stanice SF1 představit příběh nešťastné lásky na "denním jevišti, kde život neohroženě cestuje svým běžným tempem". Violetta a Alfréd v podání italských zpěváků Evy Meiové a Vittoria Grigola tak prožívali svůj vztah, předem odsouzený k neúspěchu, v čekárně, nádražním grilu a na nástupišti.
LA TRAVIATA NA CURYŠSKÉM NÁDRAŽÍ
Operu sledovaly přímo na nástupišti stovky diváků, ale také náhodných kolemjdoucích, cestujících a zaměstnanců dráhy. "Nikdy předtím jsem neviděla operu. Teď se to konečně změnilo," řekla agentuře AP jedna z divaček.
Uvedení Verdiho opery na curyšském nádraží je jen poslední ukázkou trendu "dostat" operu do televize, kin, na web nebo do přírodního prostředí s cílem zvýšit popularitu tohoto klasického hudebního žánru.
. Metropolitní opera dobývá kina |
Například i v Česku jsou populární přímé přenosy představení ze slavné Metropolitní opery v New Yorku. Přenosy z New Yorku se letos budou tradičně promítat třeba v pražském Aeru, v Mahenově divadle a Redutě v Brně, v kinech v Hradci Králové či Žatci.
V Praze byla také počátkem září na přírodní scéně uvedena opera Rusalka Antonína Dvořáka - a to v prostoru někdejšího přírodního divadla v Šárce. - Čtěte Protagonisté Rusalky v Šárce bojovali před tisíci diváků s vedrem