Sledovanost Večerníčku spadla už pod tři sta tisíc diváků. "ČT za poslední roky ztratila dvě třetiny svých dětských diváků, u některých pořadů se zájem propadl třeba ze tří set tisíc na šedesát tisíc dětí," potvrzuje šéf programů České televize Milan Fridrich.
Diváci se sice mohou bouřit, ale spíše ti z řad pamětníků, kteří si tradici večerních pohádek spojují s vlastním dospíváním. Současné děti už míří jinam.
Podle posledních výzkumů zůstává "nejmladší" televizí Nova, která si připisuje zhruba dvacet procent diváků od čtyř do čtrnácti let, ale TV Barrandov s Animáčkem vykazuje v téže skupině jasný nárůst – už přes osmnáct procent. Zato někdejší bašta dětského vysílání, program ČT1, se ocitá na dvanácti procentech – jen těsně před Primou, která si však další velkou skupinu teenagerů připisuje díky kanálu Cool.
Cesta ke střední generaci
Večerníček svým ústupem ze slávy táhl ke dnu i následné zpravodajské Události. K těm nyní zkusí na ČT1 vydláždit cestu podvečerní Taxík – úspěšná vědomostní soutěž, která se upraví a rozšíří o další moderátory.
A chystají se i jiné, dosud nezveřejněné změny. Příštího roku se už nedožijí pořady Pokondr live, Výletníci ani pamětnické Kolo plné hvězd. Naopak vznikne seriál pro mladé rodiny s dětmi. "ČT není muzeum televizní tvorby, musí omladit typy pořadů i publikum. Ale cesta ke střední generaci potrvá dva roky," míní Fridrich.