Stomp | foto: Stomp Productions

Mistři rytmu i reklamy Stomp se vrátí do Prahy v listopadu

  • 0
Pro velký ohlas na jejich poslední turné se 20. listopadu vrátí do Prahy světoznámí Stomp. Šest jejich představení ve dnech 20. až 25. listopadu bude opět hostit Kongresové centrum Praha.

"Vstupenky v rozpětí od 990 do 1 450 korun budou k dostání od pondělí 4. 6. v distribuční síti Eventim a v prodejnách Bontonland," oznámil za pořádající agenturu NuCoast Productions Patrik Svitek.

Stomp

Taneční show ve strhujícím rytmu, kterou členové souboru vytvářejí za pomoci věcí, které nás obklopují v každodenním životě – popelnic, košťat, kuchyňských dřezů, zapalovačů, krabiček od sirek, plechovek, židlí.... Tak lze jen stručně charakterizovat jedinečnou podívanou tohoto dvanáctičlenného souboru.

Za zrodem Stomp stojí bubeník a reklamní režisér Luke Cresswell a všestranný Steve McNicholas, herec, muzikant a televizní režisér, který je mj. podepsán pod režií Mr. Beana. Spolupráci zahájili v roce 1981, kdy oba působili ve streetovém bandu Pookiesnackenburger. Jejich společné divadelní a posléze televizní počiny už od 80. let vytvářely předobraz dnešních Stomp.

Stomp

První zřejmým důkazem toho byla jejich reklama na Heineken s všeříkajícím názvem Popelnice. Do podoby, ve které je známe dnes, se ale Stomp zformovali ve Velké Británii až v roce 1991 a ještě v témže roce odehráli první vystoupení v londýnském Divadle Bloomsbury, za které obdrželi první cenu v kategorii okrajových žánrů.

Z divadelních pódií se vliv Stomp záhy přesunul i na filmové festivaly a do reklamního světa – na jejich mistrovském umění postavila svůj reklamní spot např. Coca-Cola nebo společnost Apple, za krátký film Smetáky dokonce získali i nominaci na Oscara.