Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prima dostala pokutu 200 tisíc korun, její Grimm mohl ohrozit děti

  15:48aktualizováno  15:48
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila televizi Prima pokutu ve výši 200 tisíc korun za porušení zákona, který nedovoluje vysílat pořady nevhodné pro děti před desátou večer. Šlo o jednu epizodu seriálu Grimm. Prima se k pokutě nevyjádřila.

Ze seriálu Grimm | foto: Prima

Povinnost nezařazovat v době od 6 do 22 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých, podle rady porušila televize 11. března 2014, kdy v 7:45 hodin na programu Prima Cool uvedla epizodu Krysař ze seriálu Grimm.

Prima se k rozhodnutí rady nevyjádřila, neuvedla ani, zda je ochotna pokutu zaplatit. „Opravdu to nebudeme komentovat, čekáme na písemné vyhotovení daného rozhodnutí. Je to standardní proces,“ řekla mluvčí Primy Jana Mrákotová.

Fotogalerie

Podle rady obsahoval Krysař scény, která by děti neměly vidět. Konkrétně záběry nálezu mrtvého učitele, ohledávání místa činu a zohaveného těla v pitevně. „Znetvořené lidské pozůstatky jsou ztvárněny naturalisticky s vysokou mírou drastičnosti a děsivosti. Dětský divák, který není schopen odlišovat fikci od reality a distancovat se od děje, může být zhlédnutým obsahem šokován,“ píše rada ve zdůvodnění.

Americký seriál Grimm vznikl v roce 2011 a spojuje prvky krimi s motivy fantasy. Pátrání tu vede detektiv obdařený schopností vidět nadpřirozené jevy, je totiž potomkem lovců, kteří mají lidstvo před mýtickými bytostmi chránit.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.