Open Air Music Festival Trutnov 2011 - Tata Bojs (Mardoša & Milan Cais)

Open Air Music Festival Trutnov 2011 - Tata Bojs (Mardoša & Milan Cais) | foto: David Webr

Trutnov potřetí: Ve znamení českého triumvirátu a červeného bahna

  • 4
I trutnovský festival dostihly rozmary počasí a průtrž mračen změnila areál Na Bojišti v bahenní koupel - zde typicky červené barvy. Návštěvníkům to ale nijak zvlášť nevadilo a užili si bohatý program, v němž kralovaly tři "velké" domácí kapely.

Začínalo se už krátce po poledni jedním z dramaturgických experimentů, na které zdejší pořadatelé mají patent - blokem Symfonického orchestru Masarykovy univerzity. Volnější odpoledne začalo nabírat obrátky s Vltavou, která stejně jako minulý měsíc na Colours of Ostrava potvrdila životnost svého comebacku s novinkami i připomínkami klasického repertoáru. Včetně oblíbeného Prasátka.

Symfonický orchestr Masarykovy univerzity

Vltava (Robert Nebřenský)

V tom nejlepším slova smyslu "přituhovat" začalo při Tata Bojs. V setrvalé formě a se skvěle postaveným programem, prošpikovaným známými hity i novinkami z Ležaté osmičky rozskákali naplněný amfiteátr a sledovat zejména mladé fanynky, zpvající všechny texty a se zamlženýma očima hltající muzikanty byl sktečný zážitek.

Podobně na tom byli i Monkey Business. Ačkoliv nemají nic společného s "českým androšem", který je festivalu zbytečně předhazován, patří ke zdejším každoročním jistotám, které spolehlivě zabírají i na "staré máničky", kterých je pochopitelně i letos mezi publikem i v zákulisí k vidění větší než malé množství. Pro Tata Bojs i Monkey Business, a to je třeba vypíchnout, je příznačné, že na pódiu odvádějí výkon na víc než sto procent a rozhodně nic neponechávají náhodě.

Tata Bojs (Milan Cais)

Monkey Business (Tonya Graves)

Oba zmíněné bloky oddělilo jedno z napjatě očekávaných vystoupení, totiž návrat Tiché dohody po osmi letech, kdy prožívala stav hibernace. I když osu repertoáru tvořily písničky, napsané v 90. letech, mnohdy dokonce na jejich samém začátku, jejich nadčasové kvalitě léta nic neubrala a natlakovaná kapela si znovuspojení očividně užívala. Snad jen ta Marioneta na programovém soupisu chyběla...

Tichá dohoda (Blanka Šrůmová)

Tichá dohoda (Dan Šustr)

Finále večera a noci na hlavním pódiu se neslo v tanečním resp. "skákacím" duchu, vítaném rozdováděnými diváky. Německá odnož kapely N.O.H.A. přinesla na pódium elektroniku a funky, španělští The Locos zahráli na ska-punkovou strunu, obohacenou vizuálním divadlem s figurínami a převleky a závěreční The Chancers náloží klasického "skáčka" dorazili i posledí zbytky stále živých návštěvníků.

N.O.H.A.

The Locos

Byla řeč o průtrži mračen. Ta zastihla na hlavním podiu kapelu Znouzectnost, na druhé scéně dámské duo Tara Fuki, které bohužel muselo po pár písničkách své vystoupení kvůli dešti ukončit. V pozdnějších hodinách bylo ovšem pod touto scénou velmi živo - třeba při punkových N.V.Ú., jamajském reggae Luciano & Band nebo zábavném projektu Ester Kočičkové, Luboše Nohavici a "tanečního orchestru" Kujooni.

Tara Fuki

Ester Kočičková

A přestože probojovat se kluzkým terénem do krytého "undergroundového stanu" zvaného Pub Stage nebyl žádný med, i tady si návštěvníci vychutnali svoje koně, mezi jinými klasiky brněnské alternativy Ještě jsme se nedohodli nebo svérázného písničkáře Xaviera Baumaxu.

Sobotní počasí nad Trutnovem vypadá přes mírné ochlazení slibně a lze očekávat, že hlavní taháky dne, tedy ze zahraničí hlavně ex-zpěvák Korn Brian Head Welch a z domácích zdrojů Mňága a Žďorp, Kryštof či Plastic people Of The Universe, plus pochopitelně dosud utajovaná náhrada za účast odřeknuvšího Petra Spáleného, budou přijati stejně nadšeně jako jejich páteční předchůdci.