Calleja se v Praze zastavil v rámci turné, které představuje jeho novou nahrávku u firmy Decca. Věnoval ji svému idolu Mariu Lanzovi, zpěvákovi a filmovému herci, jenž v padesátých letech dobýval srdce posluchačů emocionálním podáním operních árií a snad ještě více písní.
Zatímco na Callejově nahrávce písně převažují, koncertní program pěvec složil jen z árií. Až v přídavcích přišel na řadu hit Be my love. Tím se ovšem docela chytrý dramaturgický nápad změnil v konvenční operní recitál. A ne úplně ke Callejově prospěchu.
Zatímco v dnešní době se nezřídka zpívá "silácky", Calleja zosobňuje jakýsi starý ideál elegantního italského tenora se svítivou barvou, dynamickou proměnlivostí, lehkostí a vášnivostí ve výrazu. Tyto přednosti vynikají v určitých rolích, z nichž některé Calleja zpívá na jevištích. Jeho pěvecké umění by, soudě podle zmíněné nahrávky, nádherně ozvláštnilo také Lanzovy písňové evergreeny.
Calleja však zpíval árie Cavaradossiho z Pucciniho Tosky, Turidda z Mascagniho Sedláka kavalíra, Enza z Ponchielliho Giocondy nebo nezbytnou "hymnu" tenorů Nessun dorma z Turandot.
Těmto i dalším číslům z oper, v nichž na jevišti zatím (chvályhodně) nevystupuje, umí dodat lesk daný vrozenou krásou hlasu, současně však také v porovnání s konkurencí odhaluje své limity. Například pověstný vysoký tón v Nessun dorma mu "utekl" kamsi dozadu, místo aby byl skutečným vrcholem.
A pokud by se dál snažil o mocný zvuk tenora z dramatičtějšího oboru, tak by to časem mohlo být právě na úkor sladkosti a něhy, pružnosti a také na úkor přirozenosti pro něj typického vibrata, které jinak dodává jeho zpěvu zvláštní kouzlo.
Bylo to vše tentokrát o něco zřetelnější než při minulém koncertě, který byl jen s klavírním doprovodem. Navarrský symfonický orchestr hrál ovšem pod taktovkou Frédérica Chaslina citlivě, pěvecká čísla vyplnil obvyklými vsuvkami jako je Meditace z Massenetovy opery Thais nebo předehra k Verdiho Sicilským nešporám.
Calleja je každopádně od přírody "zlatým hlasem". Tento týden oslavil pětatřicátiny. Jestli bude mít stejnou výdrž jako Pavarotti nebo Domingo, ukáže až budoucnost.
Hodnocení: 75 %