Maxence Cyrin je klavírista s klasickým vzděláním a v Paláci Akropolis se večer předvede v rámci koncertního seriálu Euroconnections. Ve své tvorbě převádí taneční či rockovou muziku do jednoduchého notového zápisu a vše pak hraje v sólové verzi, žádné samply, žádný počítač, vždy sám usazen jen za klavírem. Kdo chce blíž poznat jeho styl, může se před vystoupením účastnit hudebního workshopu Music Class. Vstup je volný, kapacita ale omezená.
Cyrinův hudební záběr je skutečně hodně pestrý - od Nirvany, přes Justice, The Pixies, po Beyoncé. Z každé skladby si vezme jen nejdůležitější tóny, na kterých pak pracuje. Vše tak dostává nový rozměr, známé skladby jsou plné zcela jiné energie, i když je z nich slyšet jen základní melodie zbavená jakýchkoliv hitparádových cukrlátek. Čisté klavírní tóny jsou pro posluchače fascinující, vše do sebe zapadá.
"Nemohu o sobě říct, že jsem pravý fanoušek techno hudby. Ale včera večer mě Maxence Cyrin opravdu okouzlil. Nikdy jsem si nedovedla představit skladby od Nirvany, Cocteau Twins či Daft Punk převedené pro jeden nástroj, navíc tak melodramatický jako je piano," napsala na blogu po lednovém Cyrinovu vystoupení v Paříži jedna z posluchaček.
Maxence Cyrin se po klasickém hudebním vzdělání dlouho u klavíru neudržel a vzhlédl se v elektronické hudbě. Po čase ho to ale u počítače přestalo bavit, tak se domluvil na projektu s šéfem tanečního labelu FCom Laurentem Garnierem, kterého znal z rozhlasu.
Pro něj pak převedl několik elektronických skladeb do klavírního sóla. Výsledkem bylo vydání čistě akustické desky Modern Rhapsodies, kde představil řadu známých hitů od Aphexe Twina, Mobyho, Depeche Mode, Massice Attack, LFO a dalších.
Debutové album z roku 2006 netradičně spojené s tanečním labelem mělo úspěch. Francouzští publicisté se nebáli srovnání s mnohem známějšími klavíristy a jméno Maxence Cyrin rychle získalo na váze. K práci na své poslední desce Novö Piano si pak přizval toho nejpovolanějšího - producentský dohled svěřil Marcu Collinovi, zakladateli projektu Nouvelle Vague, který se proslavil překopáváním postpunkových písní.