Už ve třetí třídě si Mardoša a Milan Cais na cestách mezi školní jídelnou a družinou prozpěvovali svou vlastní píseň “Národní výbor” a každý se rozhodl pro svůj budoucí nástroj (Milan-bicí, Mardoša-baskytara, zpívat chtěli oba). První koncert Tata bojs ale proběhl až 29.6. 1988 v hanspaulské tělocvičně TJ Spartak Dejvice, den před tím, než členové kapely dostali svá poslední vysvědčení na ZŠ.
V souboru už působil také Mareček Padevět (kytara, zpěv, časem i klarinet). Tata Bojs brzy začali působit v pražských (Delta, Petynka, Chmelnice) i mimopražských klubech, kde často zaujali tím, jak byli mladí (všichni tři jsou ročník 1974).
Na jaře roku 1992 skupina natáčí ve studiu Landscape své první album, které však nikdo nevydává. V květnu soubor hromadně maturuje, ovšem každý z členů už navštěvuje jinou střední školu. Poté skupina dále koncertuje, v červnu 1993 oslavuje na Deltě pět let od prvního vystoupení, s úspěchem je přijata na prvním ročníku festivalu v Boskovicích a 21.10.1993 vystupuje v Pakulu coby předskupina amerických Green Jelly.
V roce 1994 dochází ve studiu Jámor k natočení čtyř písní - zhudebněných říkaček Josefa Lady. Na nahrávce se podílí i Mareček, ale 27.10.1994 odehraje s Tata Bojs poslední koncert. Potom z kapely odchází. Od listopadu v Tata Bojs hostují Ondřej Ježek (kytara) a František Štáfek (trubka), oba z OTK. Skupina v tomto seskupení nahrává písně “Lelci” a “Mokrej sen”, jež se obě objeví na “Black Point CD Sampler” (1995).
Na jaře a v létě 95 dochází ještě ke dvěma zahraničním zájezdům – do Frankfurtu a Waršavy. Oba přechodné členy kapely nahradí v létě 1995 Marek Doubrava, který je mladý (ročník 1978), umí hrát na kytaru, zpívat a pískat na flétnu. Vychází připravené ladovské CD-EP, které do té doby nevyšlo. Je doplněno o pár starších písní z roku 1993.
Zkraje roku 1996 skupina natáčí ve studiu His Master´s Noise (na Deltě) desetipísňové demo a jeho prostřednictvím usiluje o natočení další desky. Obsahuje mimo jiné také rapovou verzi nejstarší písně “Národní výbor”. V srpnu skupina poprvé vystupuje na Trutnově ´96.
Během léta a podzimu soubor natáčí s Martinem Krejčím množství klípků (v jednom účinkoval David Vávra s Klárou Issovou) a scének, které jsou určeny pro velkou říjnovou akci nazvanou “Tašou ´96”.
V lednu 1997 Tata Bojs natáčí akustické album s názvem “Člověk někdy řiká Tata Bojs (a myslí tím Tatakustik Bojs)”, které zatím nikdo nevydal. V září vydává kapela první regulérní dlouhohrající album s názvem “Ukončete nás…!”, které je předznamenáno na jaře vydaným singlem (ovšem dlouhým 31 minut) “Jaro lomeno Divnosti”.
V následujícím roce skupina vydává nové CD. Je částečně živé (z koncertu 3.12.1998 na pražské Deltě) a částečně akustické. Album, které kapela uvádí pod pozměněným názvem Tatakustik Bojs dostává název “Nekonečná stanice”.
I když byl rok 1999 ve znamení příprav nového studiového alba, stihli Tata bojs spolupracovat se skalickými - skupinou mentálně postižených Vega. O jejich společném zkoušení, hraní a koncertech natočil režisér Václav Kučera dokument “Rock skalických orlů”, který v prosinci odvysílala Česká televize. Ještě před natáčením nové desky přišel k Tata Bojs nový člen - sampler/sequencer MPC 2000.
Na současných koncertech je kapela rozšířena kromě zmíněného MPC 2000 i o vokalistku Kláru Nemravovou, která hostuje ve třech písních. Podílela se spolu s dalšími desíti hosty na letním natáčení nového alba, které nese název “Futuretro”.
TATA BOJS |
16. 6. 2000 PALÁC AKROPOLIS |
Členové skupiny Tata bojs na koncertě. |
Z natáčení TAŠOU v říjnu 1997 (vlevo produkční TAŠOU - Bára Křenková). |
Členové skupiny Tata bojs pózují na kolejích. |
Tata Bojs u Mardošů v kuchyni, rok 1997. |