Snaha několika agentur zajistit koncert Underworld v Praze je zatím marná; jedinou šancí početného domácího tábora jejich příznivců je buď cestovat na koncert stovky kilometrů, nebo si aspoň poslechnout nahrávku. Pirátských záznamů koncertů Underworld se přes internet po světě šíří spousty, ale oficiálně vychází "živák" až tento měsíc.
Obsahuje pouhých osm skladeb, ovšem několikrát jde o více tracků propojených do jednoho, jehož stopáž často překračuje dvanáct minut. Underworld na desku zařadili skladby ze všech tří tanečních alb (předtím se část kapely věnovala novoromantickému popu). Nechybí ani největší hit Born Slippy, jenž se díky filmu Trainspotting stal na čas hymnou klubové generace.
Underworld: Everything Everything |
CD, 75 minut |
V2 Music/Mute Records |
Tohle album v diskografii Underworld rozhodně neudělá ostudu. Začátek s ječícím publikem obstará patřičné napětí a hned v první skladbě Juanita/Kiteless se naplno prokazuje ona záliba v pozměňování originálů. Zábavné je i objevování nečekaných podobností: zpěvák Karl Hyde jednu chvíli zní jako Dave Gahan z Depeche Mode. Většinou se ovšem kapela nepodobá nikomu. Její zacházení se zvukovým materiálem a vokální projev ji staví do čela žánru.
Po neshodách skupinu nedávno opustil Darren Emerson, díky němuž se z průměrného popu stala muzika Underworld takto zvláštním úkazem, ale kapela pokračuje jako dvojice a zdá se, že ji to neoslabilo. Ve spojení se slavnou designérskou skupinou Tomato vyvíjí i další činnosti - důkazem je DVD, jež vychází ve stejné době jako recenzovaný kompaktní disk. Novátorství téhle skupiny je výzvou rutinérům i těm, kteří hudbu berou jen jako kšeft.