SuperStar rozhýbala trh

  • 5
Pokles prodeje cédéček, který již řadu let drtí gramofonový trh, se v letošním prvním pololetí zastavil. Od ledna do června 2004 se prodalo zhruba o 15 tisíc kusů více než ve stejném období loňského roku. Trh oživil i prodej alba deseti finalistů soutěže Česko hledá SuperStar.

Prodej hudebních DVD, která jsou nejdynamičtěji se rozvíjejícím médiem na hudebním trhu, se dokonce zdvojnásobil.

Podle statistiky Mezinárodní federace gramofonového průmyslu (IFPI) se v Česku za prvních šest měsíců roku prodalo asi 1 240 000 cédéček a 70 000 nosičů DVD. 

"Nastal určitý obrat k lepšímu," míní Karel Kučera, šéf IFPI. K mírnému oživení trhu přispěl rovněž rekordní prodej singlu a alba deseti finalistů soutěže Česko hledá Super- Star, které vyšlo pouze několik dní před koncem první poloviny roku.

Tehdy si lidé rychle koupili 50 tisíc kopií zmíněného alba, jež  má nyní zhruba osmdesátitisícový prodej.