Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superman dal výpověď v novinách, Clark Kent bude psát svůj blog

  16:20aktualizováno  16:20
Komiksová postava Clark Kent alias Superman dal výpověď v deníku Daily Planet. Pracoval v něm od čtyřicátých let. Autoři nového dílu o superhrdinovi kopírují celosvětovou mediální krizi.

Z komiksu Superman - Rudá hvězda | foto: BB/art

Přes sedmdesát let si komiksový hrdina Clark Kent den co den nasazuje nezbytné kostěné brýle a vyráží do redakce listu Daily Planet. Největšího lokálního deníku smyšleného města Metropolis, kde se jeho příběh odehrává. Někdy do práce dorazí později. To když po cestě zaslechne zoufalé volání o pomoc, dramatické skřípění vlaku nebo když zjistí, že někdo hodlá zničit svět. V takovém případě strhne košili a v modrém obleku Supermana s červenou pláštěnkou uhání zjednat nápravu.

Tak tomu bude i v budoucnu, jen první Kentovy kroky nepovedou do redakce.
Nejslavnější průměrný novinář světa dal výpověď. Hrdinovo rozhodnutí má na svědomí nový autor osudů ocelového muže z planety Krypton Scott Lobdell. Čerstvý příběh vyšel v letošním sešitu číslo 13, vydaném společností DC Comics, která Supermanovy příhody publikuje od roku 1938. Superman se za tu dobu stal americkou kulturní ikonou a hrdinou řady knih, filmů a seriálů.

Stránka z knihy Superman: Co se stalo s mužem zítřka?

Stránka z knihy Superman: Co se stalo s mužem zítřka?

Začátek konce Kentovy kariéry v Daily Planet odstartuje v kanceláři šéfa Perryho Whitea, jenž se na superhrdinu v utajení zlobí, že dlouho nic kloudného nenapsal. Kent se brání, že týden je prostě "slabý na události", načež se dozví, že to je jen chabá výmluva.

Časy se mění

"Proč jsem to já, kdo mluví jako prošedivělý ubožák umazaný od inkoustu, který ještě věří, že zpravodajství by mělo být – já nevím – o zprávách," ptá se rozzlobený Kent. White na to jen procedí, že "časy se mění a tištěná média umírají". Věčně mladý Clark Kent se pak rozhodne odejít.

"Tohle se opravdu může stát, když sedmadvacetiletý muž sedí za pracovním stolem a je nucen přijímat instrukce konsorcia s obavami, které ani nejsou jeho vlastní," vysvětloval v americkém deníku USA Today autor scénáře Scott Lobdell. Supermana píše krátce, ale ve vydavatelství DC Comics působí už dlouho. Podepsaný je kupříkladu pod komiksy X-Men, Generace X nebo Red Hood and The Outlaws.

"Superman je zřejmě nejmocnější jedinec na planetě, ale jak dlouho vydrží sedět za stolem, kde mu někdo šlape na krk a chová se k němu jako k nejzbytečnějšímu člověku na světě?" ptal se Lobdell a nepřímo naznačil současnou celosvětovou krizi v médiích.

Fotogalerie

I proto další Supermanův příběh za necelé tři dolary vzbudil takový zájem. Clark Kent už jednou načas z novin odešel. V roce 1971 si střihnul roli moderátora v televizních zprávách, ale jen na chvíli.

Tehdy však jeho odchod nikoho nevzrušoval. Nyní je to jiné. Nejen vymyšlený plátek Daily Planet se totiž potýká s klesajícím nákladem a rostoucím tlakem na výběr témat, stejné potíže mají média v (hlavně, ale nejen) západním světě.

Některé deníky je řeší propouštěním, jako třeba většina řeckých listů, španělský El País nebo portugalský list O Público, v němž před dvěma týdny propustili 50 lidí. Jiná tištěná média hledají řešení přesunem na internet, jako třeba americký časopis Newsweek. Jeden ze špičkových zpravodajských týdeníků ve světě bude od příštího roku vycházet už jen na webu. Takový bude asi i osud superhrdiny, jenž by se podle jeho autora mohl stát blogerem.



Témata: Vlak




Hlavní zprávy

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Vedoucí ekonomického oddělení

Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy
Hl. m. Praha, Středočeský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.