Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žebříčku prodejnosti dominuje Kryštof. Je to neobjektivní, tvrdí Kabáti

  18:51aktualizováno  18:51
Manažer teplické rockové kapely Kabát označil žebříček IFPI, ve kterém vítězí skupina Kryštof s desku Srdcebeat, za zavádějící. Nezahrnuje podle něj desky, které jeho svěřenci prodali v síti Tesco a na koncertech.

Frontman skupiny Kabát Josef Vojtek na karlovarském zahajovacím koncertu open air turné 2015. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Album skupiny Kryštof Srdcebeat je stále na vedoucím místě tuzemské hitparády, stejně tak zůstává na druhé pozici novinka skupiny Kabát Do pekla/do nebe. Manažer kapely Kabát Radek Havlíček však žebříček IFPI považuje za ‚ne zcela objektivní a zavádějící‘, protože je sestaven na základě hlášení jen několika vybraných prodejen. Srdcebeat vévodí také žebříčku tuzemské pobočky největšího hudebního internetového obchodu na světě iTunes.

Hitparáda IFPI

1. Kryštof - Srdcebeat 

2. Kabát - Do pekla/do nebe 

3. Monkey Business - Sex And Sport? Never! 

4. Tři sestry - Fernet Underground 

5. David Koller - ČeskosLOVEnsko 

6. Faith No More - Sol Invictus 

7. Hana Hegerová - Recital 70 - live 

8. Helloween - My God - Given Right 

9. Majk Spirit - Y White 

10. Muse - Drones 

„Skupina Kabát s prodejem alba začala 23. května, ovšem první měsíc exkluzivně pouze v síti prodejen Tesco, kde zatím zaznamenala přibližně 35 000 prodaných nosičů. Do žebříčku IFPI jsme zasáhli díky přeprodejům, kdy si prodejci nakoupili album v Tesku, a poté za vyšší cenu prodali ve svých obchodech,“ řekl Havlíček. 

Zdůraznil, že po dobu jednoho měsíce je album Kabátu Do pekla/do nebe možno oficiálně zakoupit jen v Tesku nebo na koncertech právě probíhajícího turné. „Za této situace je druhé místo v prodejní hitparádě IFPI obdivuhodným úspěchem,“ dodal.

I předchozí nahrávky kapel Kryštof a Kabát měly komerční úspěch. Posledního alba Kabátu Banditi di Praga z roku 2010 se v Česku a na Slovensku podle tuzemské pobočky vydavatelství EMI prodalo přibližně 60 000 kusů. Nejprodávanějším fyzickým albem roku 2013 byl naopak Inzerát kapely Kryštof, kterého se podle jejího lídra Richarda Krajča prodalo přibližně 35 000 kusů.

Fotogalerie

Na rozdíl od žebříčku fyzických nosičů nefiguruje Kabát v první desítce hitparády iTunes. V obou hitparádách se objevuje vedle Kryštofa deska Sol Invictus kapely Faith No More.

Softwarový internetový obchod s digitálními médii iTunes Store, který provozuje Apple, vznikl v roce 2003. Na českém trhu od roku 2013 působí další internetové hudební servisy Deezer, GooglePlay a Spotify.

Celkové tržby z prodejů hudby se loni v Česku meziročně zvýšily o čtyři procenta na 453 milionů korun. Příjmy z prodeje nahrávek členských firem IFPI se meziročně zvýšily o sedm procent na 283 milionů korun, údaj zahrnuje fyzické i digitální prodeje. Samotné digitální prodeje vyskočily o 46 procent a jejich podíl na celkových prodejích tvoří 36 procent.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.