Šimek & Sobota & Nárožný (obal boxu)
Box, uvádějící nahrávky zcela neznámé, nově objevené i takové, které publikum už léta miluje, volně navazuje na velice úspěšný titul Šimek & Grossmann / Komplet 1966 – 1971, který vyšel před časem na sedmnácti CD.
Nový komplet vychází u příležitosti nedožitých pětasedmdesátin Miloslava Šimka, které si připomeneme 7. března 2015 a v tento den také proběhne jeho křest v rámci speciálního vzpomínkového představení v divadle Semafor nazvaném příznačně Návštěvní den u Miloslava Šimka. Samotný box se ale v obchodech objeví už o čtyři dny dříve.
Komplet začíná záznamem představení Návštěvní den V připravovaného ještě za života Jiřího Grossmanna. Oba jeho tvůrci předpokládali, že se Jiří Grossmann vrátí z nemocnice zdravý a bude na jevišti pokračovat ve vtipných dialozích s partnerem Miloslavem Šimkem.
Nestalo se tak, Jiří Grossmann zemřel a zdrcený Miloslav Šimek uvažoval o tom, že skončí s divadlem a vrátí se ke své původní profesi učitele. Režisér Ján Roháč jej však přemluvil k pokračování na prknech Semaforu. Brzy na to objevil Šimek skvělého improvizátora Luďka Sobotu, tehdy ještě člena souboru libereckého Naivního divadla a jeho Studia Ypsilon.
Jako hlavní hvězda Ypsilonky přešel Luděk Sobota do Šimkova týmu, kde rozvíjel princip improvizovaných monologů, nyní v dialogu se stejně naladěným kolegou. Poučujícího pedagoga Šimka a roztržitého Sobotu, chrlícího improvizované asociace, doplnil vzápětí třetí komik, cholerický Petr Nárožný v roli inspicienta.
Nejlepší společná léta tohoto humoristického tria jsou zachycena na záznamech jednotlivých představení archivu divadla Semafor, vydavatelství Supraphon, České televize a i neznámé objevy ze soukromých sbírek.
Komplet 10CD Šimek & Sobota & Nárožný (1971-1977) uzavírají snímky z roku 1977. Nahrávek se však dochovalo více. Producentka Naďa Dvorská upozorňuje: „Rádi bychom mapování jejich tvorby dokončili a v příštím roce ještě vydali pokračování. Chceme, aby zůstalo zachováno to vše dobré, co vzniklo na jevišti divadla, tolik oblíbeného publikem.“