Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Majáles může ještě růst, věří pořadatel. Akci čeká přelomový ročník

  15:45aktualizováno  15:45
Na studentských oslavách v Praze, Hradci Králové a Brně nebude platit hotovost a muzikanti budou mít skvělé zázemí, pódia a produkci, plánuje pořadatel Michal Šamánek.

Pořadatel Majálesů Michal Šamánek | foto: Majáles

I když muzika je jen jednou z jejich složek, už loni se majálesy v Hradci Králové (letos 25. 4.), Praze (30. 4.) a Brně (7. 5.) staly nejnavštívenějšími hudebními přehlídkami u nás. "Pokud o to budou lidi stát, chceme růst dál," říká jejich pořadatel Michal Šamánek.

Je vůbec nutné dělat ze studentské oslavy monstrakci pro desetitisíce lidí? 
Už když jsme před deseti lety začali majálesy pořádat, měli jsme vizi, že je to studentská oslava, která se týká celého města a všech škol. S tím, jak akce roste, můžeme kromě mainstreamových jmen nabízet i alternativnější, aby si na své přišlo co nejvíc lidí. Klíčový je pro nás program ve studentských zónách, který připravují přímo lidé z vysokých a středních škol. Navíc majáles není jen ten hlavní den, předchází mu studentský měsíc s řadou menších akcí. 

Letos chystáte výraznou změnu. Na majálesu se nebude platit penězi, ale pomocí čipových náramků. Proč? 
Dostali jsme nabídku je vyzkoušet a řekli si, že to je budoucnost a dříve nebo později bychom k tomu stejně došli. Teď můžeme být první. To rozhodnutí nevyvolalo ani salvy nadšení, ale ani negace. Vzhledem k tomu, že na nás chodí mladí lidé, jsou pro ně technologické inovace normální. Kdybychom byli Rock for People nebo Benátská noc, bylo by to asi horší.

Dalším neobvyklým krokem je vlastní design pódií. 
Po loňském koncertu kapely Kryštof, který měl opravdu velkou výpravu, jsme se rozhodli, že místo do drahých zahraničních kapel budeme investovat do zázemí pro ty tuzemské. Tím se chceme odlišit. Výběr z tuzemských populárních kapel není zas tak široký, Tomáše Kluse či Chinaski můžete vidět na mnoha festivalech, ale z koncertů na majálesu by si měl návštěvník odnést nejlepší zážitek. Hudebním programem se zas tak odlišit neumíme, vším ostatním ano.

Stojí o to vůbec návštěvníci? 
Dali jsme si za cíl připravit mladým lidem nejlepší den v roce. Po letošním ročníku uvidíme, zda nabídnuté inovace ocení, nebo jsme přestřelili.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.