Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práce s McCartneym člověka rozmazlí, tvrdí Diana Krall

  14:19aktualizováno  14:19
Do Prahy se 12. listopadu vrátí špičková jazzová klavíristka a zpěvačka Diana Krall, aby v Kongresovém centru představila své album Glad Rag Doll. Nová deska zachycuje její interpretaci skladeb z dvacátých a třicátých let. Produkoval ji jeden z nejlepších současných producentů T Bone Burnett.

Diana Krall při minulé návštěvě Prahy v roce 2009 | foto: Tomáš Martínek

Diana Krall (obal)

Jak vás napadlo oprášit zrovna tyhle skladby?
Jsou to vzpomínky na dětství a na lásku k hudbě. Táta sbíral staré gramofony, a tak jsme poslouchali desky. Tohle s tátou děláme dodnes. Písničky pocházejí z jeho sbírky starých LP. Nenajdete je na iTunes ani na YouTube, jsou to často obskurní věci, které má jen můj táta. Na album se jich dostalo třináct, vybírala jsem z pětatřiceti.

Mají ještě něco společného, kromě toho, že jste je poslouchala jako malá holka?
Přetvořila jsem je a nepatří mezi známé jazzové standardy. Musely být jakoby znovu vymyšleny, bez nostalgie a ne tak, jak zněly kdysi. Proto jsem si vybrala T Bone Burnetta. Zvuk je pro mě stejně důležitý jako nástroj a podle mě je jedinečný. T Bone k tomu přistupoval jako k současným věcem, ale zároveň s velkou úctou. Nešlo jen o nějaké setkání ve studiu, kde se všichni podělí o nápady.

Diana Krall při vystoupení ve Skopje - Makedonie, 20. října 2009

Muzikanty jste si vybírala sama, nebo je přivedl T Bone Burnett?
Myslela jsem na kytaristu Marka Ribota, jenž zahraje všechno na světě, a na rytmiku Dennise Crouche a Jay Belleroseho. T Bone přivedl fenomenálního klávesistu Keefuse Greena. Měla jsem písničky, ale žádnou představu. Seděli jsme u stolu a poslouchali skladby z kazeťáku, pak jsme začali hrát, a tak to vlastně vznikalo. Každý dostal prostor, aby dělal to, co umí. Bylo to, jako když se dělá film a producent je režisér. Ať každý přinese, co umí, a to je nejlepší recept, který se netýká jen hudby. Pak může vzniknout něco výjimečného.

Vy sama jste produkovala album Barbry Streisandové a spolupracovala s Paulem McCartneym. Jaká tam byla vaše role?
Nepřicházím jako nějaká pop-star, když je už všechno hotové, a nenechám jen nahrávat další stopy do hudby. Spolupracuji na aranžmá, hraju na klavír nebo zpívám. To, co slyšíte z desky, je zvuk ze studia, nechci to uměle vrstvit a míchat. A já jsem jen člen kapely. Tak to bylo i s McCartneym, ale tomu se nějak zalíbilo, jak pracuju. Propána, taková spolupráce by člověka rozmazlila!

Diana Krall

Zanedlouho vystoupíte v Praze. Jak bude vaše nová role vypadat na jevišti?
Je to nová show s novou deskou jako hlavním tématem, ale zazní i pár standardů, protože budu mít s sebou skvělého houslistu Stuarta Duncana a zahrajeme pár věcí od Nat King Colea. Část hudebníků, kteří přijedou do Prahy, hrála i ve studiu: Dennis Crouche a Jay Belleros, na kytaru Aram Bajakian, velký talent, který byl v Praze nedávno jako kytarista Lou Reeda, Stuart Duncan a klávesista Patrick Warren, který doprovází Toma Waitse nebo Fionu Apple. Takže se Praha může těšit na špičkovou kapelu.

Víte, že se spousta lidí podivuje obalu desky? (zpěvačka na něm leží v odvážném prádle, pozn. red.)
Je to jen fotka od Marka Seligera, takhle oblečená normálně nechodím. Není to změna image, jen můj film. Písnička Glad Rag Doll s obalem koresponduje. Je to moje kombinace varieté a rock'n'rollu, Keithe Richardse a kasina, prostě jen legrace.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.