Série osmi sklenic určených pro konkrétní druhy italských vín od Ronyho Plesla

Série osmi sklenic určených pro konkrétní druhy italských vín od Ronyho Plesla | foto: Kristina Hrabětová

Každé víno si zaslouží „svou“ sklenici. Designér Plesl jich navrhl osm

  • 0
Český návrhář Rony Plesl pouští do světa jedinečné sklenice přichystané speciálně pro nejslavnější druhy italských vín včetně šumivého prosecca a taky pro vinnou pálenku grappu. Zároveň je autorem nového džbánku pro Pilsner Urquell, který se brzy měl objevit v "plzeňských" hospodách po celém světě.

Design je služba a respektovat zákazníka není nic špatného, tvrdí designér Rony Plesl. Ten nyní dal svůj um do služeb italského vína, když pro firmu Wine Food Market navrhl jedinečnou sadu degustačních sklenic.

"Čtyři roky jsem v Itálii pracoval a tamní životní styl i gastronomii jsem si zamiloval. A ručně foukané sklenice na italské odrůdy vína, pokud vím, ještě v tomto rozsahu nikdo neudělal," říká. Výsledkem je série osmi sklenic, každá je určená na konkrétní nápoj včetně prosecca či grappy. "Sklenici na chianti mi pomáhal tvarovat baron Ricasoli, jehož předek ve svém vinařství první chianti vyrobil. Na celé sérii se podílel i jeden z našich nejlepších sommeliérů Michal Šetka," líčí Plesl vývoj sady. Například u bílého vína se musely sklenice oproti prvnímu návrhu rozšiřovat. "Moc čpělo do nosu, což jsem jako laik nejdřív nepoznal. Byly to hodiny a hodiny konzultací a vypitého vína. Skvělá práce," usmívá se.

Každou ze sklenic lze koupit i zvlášť, vyjde asi na osm set korun, přičemž podobné od zahraničních firem stojí i dvojnásobek. "Člověk si může pořídit dvě jako dárek a časem přikupovat. A komu není líto dát několik stovek za lahev dobrého vína, může investovat i do kvalitní sklenice," soudí Plesl.

Známá neznámá značka

Vedle vinných sklenic navrhuje i pivní sklo, nejnověji džbánek pro Pilsner Urquell, který by se měl brzy rozšířit do celého světa. "Už je hotový a majitelé, kteří oslovili přímo mě, jsou velice spokojení. Je navržený tak, aby v něm pivo pořádně zajiskřilo a víc chutnalo," ukazuje jeden kousek. Vypadá robustně, ale ve skutečnosti jde o jeden z nejlehčích pivních džbánků na trhu.

Podílí se na něm i firma Sahm. "Nápis SAHM je na většině sklenic u kalibrační linky. A málokdo ví, že ve skutečnosti jde o německou rodinu, která přes sto let vyrábí sklo pro gastronomii. Na spolupráci s nimi jsem hrdý," dodává.