Z vystoupení kapely Gogol Bordello na festivalu Rock for People (3. července...

Z vystoupení kapely Gogol Bordello na festivalu Rock for People (3. července 2013) | foto: Michal Klíma, MAFRA

RECENZE: Mdlé Parov Stelar na Rock for People přehrály ostré kytary

• 10
Druhý den Rock for People se, co se programu týká, zdál už na první pohled trochu odpočinkovým. Patřil rockovým kapelám pro mladší ročníky, jako jsou Papa Roach či Billy Talent a elektroswingu rakouského projektu Parov Stelar Band.

Chyběl však jednoznačný tahák a zážitky si tak fanoušci tkali z vystoupení, která možná na papíře nevypadají tak hvězdně, ale neznamená to, že by jim nepřinesla zážitky.

Rock for People, 2. den

70 %

3. července 2013

Místo konání: Festivalpark, Hradec Králové

Pořadatelé konečně otevřeli velkou scénu pod širým nebem a s tím se objevily i staronové obavy, jestli se letos nad areálem opět srazí dvě bouřky a co všechno by z toho mělo být. Návštěvníky tentokrát o situaci informovaly projekce a zdálo se, že vše je opravdu připraveno i na nejhorší. Bouřka před areálem Festivalparku však nakonec uhnula.

Přes to drobné napětí bylo patrné, že jistý odpočinek si vybírají i návštěvníci, kterých alespoň opticky bylo pod pódii méně než v minulých ročnících. Zřejmé to bylo zejména, když hrál jeden z letošních headlinerů, pankáči Gogol Bordello. Předvedli svou klasickou gipsy-punkovou show a zpěvák Eugen Hutz při ní v kolenou rozhoupané fanoušky bavil s jistotou skvělého frontmana. Lidi rozesmál i slokou z Pověste ho vejš, kterou zahrál jen s akustickou kytarou a odzpíval takřka bezchybnou češtinou. Vystoupení Gogol Bordello bylo profesionálně vystavěné, zahrané i podané, přesto bylo cítit, že léta novosti a zajímavosti má skupina už za sebou a neví, jak se teď neopakovat.

Zase ta technika

Na kryté hlavní scéně mezitím začínala rocková rozcvička s americkými Papa Roach. Jak jejich frontman Jacoby Shaddix skákal, tak činilo i nadšené publikum, zatímco si spokojeně pročesával rukou svoje papouščí čírko. Mávalo se, skákalo a tleskalo, než se objevil podobný problém jako den předtím na Bloc Party a vypadl zvuk. Bohužel ne jednou, a přestože se kapela snažila, ani jí se nepovedlo naplno nahodit řemen.

Bavil vás druhý festivalový den na Rock for People?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 neděle 7. července 2013. Anketa je uzavřena.

Ne
Ne 1791
Ano
Ano 123

Pod širákem ho kupodivu neměli ani Parov Stelar Band, jejichž vystoupení by podle nahrávek mohlo být slibné, ale naživo jednotlivé skladby splývají do nevýrazného bezpísničkového toku a nejsou ničím jiným než průměrným housovým dýdžejským setem proloženým občas zpěvem a živými nástroji. Pro pobavení ideální, ale za chvíli už je celý slavný elektroswing jak natáhnutá nudle a na mysl se dere slovo "mdlé".

Z vystoupení Parov Stelar Band na festivalu Rock for People (3. července 2013)

Vrchol druhého dne festivalu nakonec patřil kanadským Billy Talent, jejichž zpěvák Benjamin Kowalewicz ze sebe mluvení i zpěv dere se zarputilostí a urputností válečného vůdce. Publikum kapelu navíc dobře znalo a texty zpívalo od začátku v chorálech. Pefektní závěr vygradovaný písněmi Devil On My Shoulder, Fallen Leaves a Surprise Surprise přiměl ke skákání i barmany. A to je vždycky známka něčeho dobrého.

Tak se Rock for People nadechl k nejnabitějšímu dni svého programu, v rámci nějž se na pódiích prostřídá opravdu roztodivná kombinace skupin. Hrát budou "královny" Queens of the Stone Age i "král" Karel Gott a řada dalších zajímavých jmen včetně The Foals či Klaxons. Doufejme, že tentokrát už bez výpadků.