Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Robbie Williams se v Praze oženil, ukázal zadek a zapomněl na hity

  9:37aktualizováno  9:37
Od první chvíle, kdy Robbie Williams vyjel ze středu pódia před ohromnou oponu, která kryla scénu s kapelou, a začal dělat opičky, bylo zřejmé, že do Prahy dorazil showman. Dvě hodiny mu k tomu hrála stará, "dospělá" swingová hudba.

Robbie Williams předvedl v Praze 26.4. 2014 svoji swingovou show. | foto:  Dan Materna, MAFRA

Ještě než frackovskými pohyby došel na kruhový výběh k mikrofonu a spustil úvodní Shine My Shoes, bylo zřejmé, že v obleku na pódiu stojí, poskakuje a dělá vylomeniny ten pošuk, kterého kdysi vyhodili z Take That za nezřízené chování. Byť byl oblečen jako gentleman, už v první písničce na publikum vystrkoval zadek, i když tentokrát ne obnažený.

Robbie Williams

Koncert 26.4. 2014, O2 aréna, Praha

Hodnocení­: 75%

Druhý pražský koncert Robbieho Williamse byl v mnoha ohledech zvláštní. Byla to perfektní show, při níž se na scéně pořád něco dělo. Hned jak padla opona, odhalila nádhernou scénu, jak z lasvegaského kasina nebo kabaretu, žestě hrály ze tří pater, ve spodním byla malá kapela s brumlajícím kontrabasem, tanečníci stepovali, lepé děvy tančily a zpívaly vokály. A Williams? S každým pohybem a výrazem bylo vidět, že si to i pro něj netradiční představení užívá. Možná i protože v Praze to byla teprve druhá zastávka celého turné. 

"Moje jméno je Robert Peter Williams a následující dvě hodiny jsou vaše zadky moje," hecoval publikum, ať ukáže svoje "jazzové ruce". Zatímco na něj vyprodaná hala třepotala dlaněmi nad hlavou a řvala, že "chce být bavena", téměř všechny obavy, že swingová show Robbieho Williamse bude seriózní nuda, braly za své. Při klasice Minnie the Moocher už se i sborově zpívalo.

Fotogalerie

V první půlce se vůbec děly věci, ze kterých by si měli dělat poznámky Michael Bublé i Vojta Dyk. Scéna se proměnila v šantán, Williams vystrčil hlavu skrz rudou oponu, začal zpíval No One Likes a Fat Pop Star jako kuplet a "lítat" nahoru až ke stropu arény. Když se opona rozhrnula, byl tam s ohromným břichem u stropu arény, jako kdyby vypadl z Marry Poppins.

V mnoha směrech geniální a neuvěřitelně zábavná absurdita jeho show vygradovala při coververzi That's Amore od Deana Martina. "Na posledním turné, na každém koncertě, v každém městě jsem skončil v posteli s jinou dívkou. Je mi čtyřicet, musím se usadit," svěřoval se publiku, načež vytáhl z prvních řad fanynku, zeptal se ji na jméno, odkráčel ke kapele, kde se objevila slavobrána a Williamsův producent a dlouholetý spolupracovník Guy Chambers se v roli oddávajícího ptal, zda si slečna Kateřina bere Robbieho Williamse za svého showbyznysového manžela. Hala málem padla nadšením a v rychlém sledu už se rozjíždělo další připravené číslo.

Show, se kterou Robbie Williams přijel, byla zkrátka vymakaná do detailu a on coby její hlavní postava svou roli sehrál skvěle - pěvecky i jako bavič. Ale nebylo to bez jenže. Když vynecháme věci z jeho aktuální swingové desky, o dvacetiminutové přestávce si fanoušci mohli spočítat, že ze svého slavného repertoáru zatím zahrál (samozřejmě ve swingové úpravě) jedinou skladbu Supreme.

Robbie Williams předvedl v Praze 26.4. 2014 svoji swingovou show.

Show i scéna byl promyšleny do posledního detailu.

Ve druhé polovině, kdy se scéna proměnila v ohromný parník, se na tom příliš nezměnilo. I když detaily jako prostřídání Empire State of Mind od Alicie Keys se sinatrovskou New York, New York byly zábavné, energickému koncertu nakonec chybělo velké finále. Williams se spokojil s velkým medley svých známých melodií, při němž v reji konfet a tanečníků chybělo jen to, aby do mikrofonu ohlásil, že "možná přijde i kouzelník".

Před tím, než zahrál největší hit večera, dal publiku vysvětlení. "Nechtěl jsem hrát další show, která začíná Let Me Entertain You a končí Angels," uvedl nezvykle právě svůj popový opus Angels. Jenže podle reakcí na něj bylo vidět, že i když Robbie Williams představení odehrál s grácií, kdyby přece jen vsadil víc na vlastní melodie (klidně ve swingových úpravách), dostal by fanoušky na záda lusknutím prstu a koncert by měl mnohem větší intenzitu.

Na pražském vystoupení  přesvědčil, že je skvělý bavič, který "to" utáhne i bez očividných sázek na jistotu. Ale ty jeho velké popové hity k dokonalosti zkrátka chyběly.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Midnight Oil na festivalu Colours of Ostrava
GLOSA: První český koncert Midnight Oil byl ryzí hudební lahůdkou

Páteční program Colours of Ostrava byl v nejlepším slova smyslu pestrý. Nabídl hudbu od filharmonie přes nejrůznější odnože world music po poctivý rock v...  celý článek

Óčko hledá nejlepší klip za posledních patnáct let
Óčko hledá nejlepší klip za posledních patnáct let. Tady jsou favoriti

Televize Óčko slaví patnácté narozeniny a hledá nejlepší klip, který za tu dobu v Česku a na Slovensku vznikl. Stovku jich hlasováním dodali diváci, patnáct...  celý článek

Linkin Park
Připomeňte si Chestera Benningtona v největších hitech Linkin Park

Kapela Linkin Park vydala první desku Hybrid Theory v roce 2000. Ve svých textech čerpala mimo jiné i ze zpěvákových běsů, které ho nakonec nejspíš dohnaly i k...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.