Děj představení se volně inspiroval knihou Listy z Číny českého jezuity Karla Slavíčka, který odjel počátkem 18. století do Číny s křesťanskou misií. Vyprávění o putování českých jezuitů, útrapách i radostech v Číně i o setkání s čínským císařem se stalo symbolem pro věčný příběh lidí, kteří daleko od domova obklopeni cizí kulturou prožívají okouzlení i úzkost a snaží se najít to, co je společné.
Tvůrci inscenace se pohybují v čase i mezi kulturami. Skladatel Petr Hromádka propojil unikátní čínské árie a barokní skladby se současnou elektronickou hudbou. Scéna Tomáše Rusína respektuje zásady barokního divadla: tři prostory, systém zástěn, horizontů a průhledů. Kostýmy Zuzany Štefunkové odkazují k symbolům obou kultur: k čínským ornamentům, potiskům a k jezuitským klerikám.
V hlavní roli se představí čínská zpěvačka pekingské opery Feng-Jün Song, která je i odbornou poradkyní celého projektu. Od roku 1985 žije trvale v Čechách, sólově koncertuje, spolupracuje s mnoha hudebníky (Alan Vitouš, Sluneční orchestr, Martin Smolka), sbírá a zpracovává orientální a východní etnickou hudbu. V představení zazní čeština, čínština a latina.
Archa připraví k výstavě Sláva barokní Čechie v polovině října večer věnovaný kontroverzní osobě pátera Koniáše. Koncem října uvede premiéru s názvem Dance macabre aneb Tanec smrti v Kutné Hoře.
Ukázky líčení, masek a kostýmů z tradiční pekingské opery. |