Remundová: Vše se točí kolem Alfíka

  • 2
On-line rozhovor s herečkou a režisérkou Theodorou Remundovou se točil především kolem její momentální největší radosti i starosti - sedmiměsíčního Alfréda. "Mé rodinné štěstí a vlastně celé naší rodiny je můj malý Alfrédek, je to velký fešák," říká o svém synovi. Ve Varech je prý spokojená. "Občas se moc poflakuju, a pak musím zase strašně spěchat," uvedla Remundová v on-line diskusi se čtenáři iDNES.Záznam on-line rozhovoru s Theodorou Remundovou najdete ZDE.

Spojení filmařské práce a mateřství je prý náročné. "Točit film jako režisérka a kojit zároveň nejde. S vypětím celé rodiny jsem zvládla svůj film Ničeho nilituji, o kterém jsem zde hlavně chtěla mluvit, dokončit. Asi to moc nejde, alespoň v tom prvním roce," říká režisérka a herečka.

Do Varů přijela Remundová kvůli svému dřívějšímu filmu Výlet. Společně s maminkou Ivou Janžurovou se zúčastnila středečního slavnostního uvedení tohoto snímku.

Theodořiny myšlenky se však upínají již směrem k dalšímu filmu Ničeho nelituji, který bude mít premiéru 30. července na Letní filmové škole v Uherském Hradišti.

Film vznikl díky grantové podpoře Státního fondu na podporu kinematografie ministerstva kultury, koprodukčnímu vkladu České televize, producenta Jiřího Ptáčka a FAMU. Přesto však není jisté, zda se film dostane do běžné distribuční sítě.

"Vzhledem k tomu, že se nám nepodařilo získat grant na distribuci, prozatím padla dohoda se dvěma společnostmi, které o náš projekt dříve projevily zájem. Snad se nám ještě podaří shromáždit nějaké finanční prostředky, protože by byla škoda neukázat film divákům v kinech," uvedla pro iDNES Remundová.

Původně absolventský dokument tvoří dva samostatné příběhy, z nichž každý představuje zdánlivě obyčejné, všední rodinné vztahy.

V první části Standard jsou sledovány životní osudy tří žen - opuštěné babičky Ireny, její rozvedené dcery Máši a vdávající se vnučky Patricie. Všechny tři společně podnikají po dlouhé době výlet do Turnova a přilehlého Českého ráje. Právě zde se totiž odehrála jistá část jejich společného života. Na cestě však dochází k nečekanému vzplanutí vášní skrytých rodinných křivd.

Druhý příběh Ničeho nelituji zavede diváky na zlínské předměstí, kde žije svérázná stařenka Danuše Pánková. Žena udivuje svoji upřímnosti, jadrnou řečí, ale i nepatetičností s jakou přistupuje ke svému pohnutému životnímu osudu.

Ústředním tématem filmu však není ona sama, ale partnerské vztahy, tedy jejich varianty - takové jaké existují v rámci Danušiny rodiny.

Theodora Remundová
Theodora Remundová se narodila v roce 1974. Po absolvování gymnázia byla přijata na FAMU, obor dokumentární režie. Současně se studiem na filmové fakultě se věnovala herectví. Po spolupráci na několika experimentálních projektech začala hrát v pražském divadle Na Zábradlí, kde byla i na čas angažována.

Mezi její nejzajímavější divadelní role patří Sáša v Čechovově Ivanovovi , dívka v Muchinové Táně Táně, Ilona v Orkenyho Kočičí hře či Hanečka ve Wispianskeho. Postava Claire ve hře T. Williamse Hra o dvou postavách v divadle Rubín pro ni byla dosud největší hereckou příležitostí.

Po spolupráci na několika studentských filmech /Múza - J.Vejdělek, Výstava - M.Najbrt, Objevte svou vnitřní krásu - A.Nellis/ hrála v televizní povídce Jana Hřebejka Okno. Debutovala i v oblasti celovečerních hraných snímků - ve filmu Praha očima…- v povídce Michaely Pavlátové Absolutní láska. Dále vytvořila jednu z hlavních postav filmu Ene Bene a hrála také ve filmu Výlet v režii Alice Nellis.