Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reduta má jednorožce s penisem. Nejde prý o první falický symbol Brna

  16:55aktualizováno  16:55
Nepochopení i několik stížností vyvolaly snímky růžového jednorožce s mužským trupem a mohutným penisem, které na facebooku nedávno zveřejnila Reduta, součást Národního divadla Brno.

„Pokud Vás už nebaví fronty na selfie pod Joštem na Moraváku, stavte si udělat fotku k nám. V Redutě to vidíme růžově!“ psalo brněnské divadlo na svém facebookovém profilu. | foto: Facebook Divadla Reduta

Podle vyjádření divadla šlo o „žert a absolutní nadsázku“, nikoli propagaci sexismu či dokonce satanismu, což naznačovaly některé internetové reakce.

Jednorožec je součástí scénografie k připravované inscenaci. „Tato socha není vystavena ve veřejných prostorách divadla a je použita v představení Strach jíst duši, které s sebou však nese věkové omezení diváka,“ uvedl Vítězslav Charvát z marketingového oddělení činohry.

Připomněl, že Brno má ve veřejném prostoru dvě díla, v nichž lidé vidí falickou symboliku - hodinový stroj na náměstí Svobody a jezdeckou sochu Jošta Lucemburského. Odtud pramenila inspirace pro facebookovou nadsázku, kdy divadlo žertem pozvalo zájemce, ať se přijdou s jednorožcem vyfotit, podobně jako chodí pro záběry k soše Jošta.

Inscenace známé hry Rainera Wernera Fassbindera má premiéru 13. dubna. Fassbinder patřil k největším divadelním provokatérům ve volbě témat i požitých prostředků. „Programově a velice účelně bojuje se stereotypy a předsudky měšťácké společnosti a upozorňuje na jejich podmíněnou provázanost s kořeny rasismu, xenofobie a fašismu. Ne jinak je tomu i ve hře (a filmu) Strach jíst duši,“ uvedl ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser.

Tématem hry je láska starší německé ženy a mladého arabského gastarbeitera. Výtvarná stylizace režiséra Jana Friče a scénografa Jana Štěpánka podle Glasera účelně a významově zobrazuje, jak se okolí na „nerovný“ vztah dívá, jak jej démonizuje a principiálně zavrhuje.

„Jevištní metafora je záměrně přehnaná, značně vulgární a obscénní, protože vyjadřuje nevraživé společenské klima, ve kterém je i ten nejčistší a bezelstný vztah bolestně stigmatizován,“ uvedl Glaser.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z open-air verze představení Tu noc těsně před lesy
RECENZE: Představení u Stalina vylepšují pejskaři, turisté i zevlouni

Jinde je všechno stejné. Tato cynická poznámka uvádí neméně cynický text z pera francouzského dramatika Bernarda-Marie Koltése. Ten své dílo uváděné pod českým...  celý článek

Z příprav představení „Hit. Tell the Difference“, které Cirk La Putyka...
Tell the Difference. La Putyka veze akrobaty přímo ze rwandské pláže

Letní Letná začíná už ve čtvrtek. Jedním z prvních představení letošního ročníku pražského festivalu nového cirkusu bude premiéra novinky z dílny Cirku La...  celý článek

Z nastudování Hamleta pro Letní shakespearovské slavnosti
RECENZE: Pod lampami šílící letní Hamlet má mobil i Oidipův komplex

Letní shakespearovské slavnosti letos jako svůj hlavní titul představily Hamleta v nastudování souboru převážně spojeného s Dejvickým divadlem. V hlavní roli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.