Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Regiony se hádají s Primou za to, že je „vypnula“. Singer nesouhlasí

  16:00aktualizováno  17:20
Generální ředitel FTV Prima Marek Singer nesouhlasí s postupem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, které se nelíbí, jakým způsobem se z TV Prima stala Prima family. Respektive to, že změna frekvence a názvu "vyřadila" ze hry regionální vysílání. Jeho představitelé však nesouhlasí.

Generální ředitel FTV Prima Marek Singer vystoupil 11. ledna v Praze na tiskové konferenci k situaci vzniklé po zániku platnosti licencí k vysílání programu Prima televize. | foto: ČTK

Z tiskové konference, na které ve středu Singer vystoupil, mimo jiné vyplynulo, že by podle něj Rada neměla žádat Český telekomunikační úřad (ČTÚ) o další vyjádření ke kauze, protože jí to právně nepřísluší.  

"My jsme využili práva na vrácení licence původní Primy. Jediný krok, který může RRTV udělat, je vydat osvědčení o vrácení licence. Ze zákona může vrácení licence pouze vzít na vědomí," řekl Singer. Tím, že rada oslovila v celé záležitosti ČTÚ, postupovala podle něj nestandardně. Rada k tomu pouze uvedla, že se celou problematikou bude zabývat i na svém dalším zasedání, které se uskuteční 17. ledna.

Singerovo vyjádření souvisí se sporem, který Prima vede s Regionální televizní agenturou (RTA) sdružující pět provozovatelů regionálního televizního vysílání. Ta se však proti výrokům představitelů Primy zásadně ohrazuje. "Především konstatování, že RTA už od 1. 7. 2011 věděla, že nemá s FTV Prima smlouvu na sdílení vysílání od 1. 1. 2012 je zcela zavádějící. RTA žádnou smlouvu nikdy nepotřebovala a nepotřebuje, protože má platnou vysílací licenci, a FTV Prima má naopak ve svých licenčních podmínkách povinnost dodávat celoplošný program," stojí v oficiální reakci RTA. 

K podivu Singera nad tím, že si Rada pro rozhlasové a televizní vysílání  ke svému rozhodování o ukončení programu Prima vyžádala stanovisko Českého telekomunikačního úřadu a RTA (což v případě předchozích vysílatelů nečinila), uvádí: "Tito vysílatelé skutečně ukončili vysílání, zcela opustili trh a nepoškozovali nikoho dalšího. Naproti tomu FTV Prima ve vysílání stejného programu pokračuje – pouze pod pozměněnou značkou. Vše má jediný účel: zbavit se závazků k regionálním vysílatelům sdruženým v RTA," píše se v prohlášení RTA. Ta dosud vysílala na společných frekvencích s Primou a kvůli překlopení licence na nový kanál Prima family od 1. ledna nevysílá.

RTA se obrátila se stížnostmi v souvislosti s postupem Primy na RRTV, ČTÚ a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Argumentuje zejména tím, že původní celoplošnou licenci získala nejdříve metropolitní Premiéra (dnes Prima) díky spojení s regionálními vysílateli. A že právě tehdejší licenční podmínky zajišťují regionálním televizím přístup do jejího vysílání do roku 2018. FTV Prima oznámila, že RTA šíří nepravdivé tvrzení a ve sporu s ní podala trestní oznámení a žalobu.

"Možnost, že by RTA vysílala na programu Prima family, mohu naprosto vyloučit. Nicméně platí nabídka, že může za úplatu vysílat na programu Prima love," řekl Singer.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.