Kenny Wayne Shepherd

Kenny Wayne Shepherd | foto: KWS Prod.

RECENZE: Virtuos Kenny Wayne Shepherd se umí i mírnit

  • 1
Poslední album amerického kytarového "čarostřelce" Kennyho Waynea Shepherda si vysloužilo nominaci na Grammy i na nejrespektovanější žánrové ocenění s výmluvným názvem Blues Award. Jmenuje se Live! In Chicago.

Kenny Wayne Shepherd, narozený v roce 1977, vystřelil jako raketa už debutem Ledbetter Heights v roce 1995 do první ligy blues(rock)ových kytaristů a na výsluní se v této vybrané společnosti hřeje dodnes. Spolupracoval na scéně už s kdekterou legendou a výjimkou není ani toto jeho v pořadí šesté album.

Už začátek, našlapaná verze hitu Somehow, Somewhere, Someway z druhého alba Trouble Is... jasně ukazuje, že tenhle mejdan v chicagském klubu The House Of Blues bude pěkně od podlahy. Shepherdovi z kytary doslova vystřelují ohromující dávky tónů, ze kterých je cítit úžasná lehkost a energie.

Kenny Wayne Shepherd

Přestože je kytarový virtuos, není jeho hra ani na minutu bezbřehým ukájením sebe sama. Shepherd dobře ví, že vše je třeba správně dávkovat a dávat prostor ostatním. V tomto případě zpěvákovi kapely Noahu Huntovi a především zajímavým hostům.

Těmi jsou jednak dva louisianští spíše méně známí kytaristé a zpěváci Buddy Flett (který si skvěle "dal" se Shepherdovým bandem slavnou "bíbíkingovku" Sell My Monkey) a Bryan Lee. Jemu Shepherd vděčí za to, že ho jako třináctiletého poprvé v rámci své show v New Orleansu vytáhl na pódium a nastartoval tak jeho kariéru.

Další dva hosté jsou naopak z party absolutních hvězd a žijících legend chicagského blues. Willie "Big Eyes" Smith, původně bubeník mj. z kapely Muddyho Waterse, se v posledních letech přeorientoval na foukací harmoniku, ale zde v několika skladbách působí především jako výborný zpěvák.

Kenny Wayne Shepherd

Druhým chicagským pamětníkem starých zlatých časů je kytarista Hubert Sumlin, jeden z nejstylotvornějších bluesmanů vůbec a nezpochybnitelný strůjce soundu nejslavnějších nahrávek zpěváka Howlin´ Wolfa. Což dokládá i zde skvělou verzí "wolfovky" Rocking Daddy.

Shepherdova hra, přece jen modernější a rockovější, než je vlastní styl všech hostů, je tady uměřenější, přitom stále typicky "jeho". Shepherd jasně cítí, kam až může zajít, aby svoje hosty nepřeválcoval a přitom dává jasně najevo, že tenhle večer je jeho, že hostitelem je tady on. Taková muzikantská empatie je vysoko ceněným zbožím.

Kenny Wayne Shepherd Band: Live! In Chicago
vyd. Roadrunner
Hodnocení iDNES.cz: 90 %