RECENZE: Třetí pánská jízda jménem Pařba už mele z posledního

8:17aktualizováno  8:17
Pařba ve Vegas zrodila před čtyřmi lety hit, poté Pařba v Bangkoku trochu nadšení otupila. A Pařba na třetí přichází do kin, jen aby trilogii uzavřela.

Z filmu Pařba na třetí | foto: Warner Bros

Probudili se po flámu v troskách hotelového pokoje, jímž mezi slepicemi procházel tygr. Originální výjev z první Pařby (i když původní název celé série zní Hangover, tedy kocovina) nevymizí z paměti. Z předloňské "dvojky" už se vzpomínky vybavují hůř a závěrečný třetí díl se vykouří z hlavy okamžitě. Nemá jiný důvod než uzavřít původně nezávaznou recesi, která se proměnila ve zlatý důl.

Pařba na třetí

USA, 2013, 100 min, titulky

Režie: Todd Phillips

Hraje: Zach Galifianakis

Hodnocení­: 45%

Pařba na třetí má nevýhodu, že takzvaný nekorektní humor posunul od roku 2009 své hranice o kilometry, pokud ještě vůbec nějaké má, zatímco režisér Todd Phillips se nehnul z místa. Mezi Pařbami stihl jen stejně laděný film Na doraz, opět bláznivou pánskou jízdu založenou na buranském otrapovi v podání Zacha Galifianakise, který se takřka totožným charakterem do třetice "propařil" až k nevybíravým trapasům na pohřbu svého filmového otce. Ještě před ním ho režisér pošle s žirafou v přívěsném vozíku na dálnici mezi nízkými podjezdy, kde nad slunce jasnou pointu připravuje až nesnesitelně dlouze, doslovně a dětinsky.

Bezuzdná série trapasů kalných rán se posunula víc do krimi a do akce, tedy k historkám, jakých jsou plné sklady. Pár zábavných míst od rdoušení kohouta po barvoslepého dyslektika má charakter doplňkových legrácek a ve finále, kdy se kruh uzavírá návratem do Las Vegas, přijde podpásovka v podobě Melissy McCarthy, předvádějící svá veselá kila souběžně s Pařbou v jiné otravné komedii Z cizího krev neteče. Sladké námluvy tlouštíků, navrch citové výlevy kolem dítěte - brr, to zavání zradou. Pařba na třetí prostě mele z posledního. U nás má kupodivu internetové hodnocení výrazně vyšší než ve světě, což taky nepobaví.

Nezvedený přerostlý spratek, jemuž v jedné z mála vtipných scén pozůstalí předhazují výčitky z předem sepsaných taháků, je ještě odpudivějším asociálem než kdy jindy. Nelze už skoro přijmout, že ho kamarádi stále zachraňují a zlákají na další sebevražedný výlet, na kterém mu navíc dělají jen usedlou stafáž tatíkovských sboristů. Hlavně však - v rozporu s tradicí i názvem - se celá první hodina obejde skoro bez humoru a naprosto bez pařby. Hraje se variace na stokrát vyždímané téma, kterak se amatéři zapletou s podsvětím, zde v zastoupení Johna Goodmana.

Herci a tvůrci  při natáčení druhé série První republiky
Podzimní ČT nasadí seriály Trapný padesátky a První republika II

Historická rodinná sága První republika vstoupí do své druhé řady, současné ženské trable se v komediálně laděném cyklu Trapný padesátky představí poprvé. To...  celý článek