Australská hvězda žvýkačkového a tanečního popu do slavných nahrávacích studií, která nejvíc proslavili The Beatles, nepřišla vymetat pavučiny. Většinu slavných hitů své pětadvacetileté kariéry společně se svou kapelou a orchestrem v zádech rozebrala na písničkové cihly a ty dohromady postavila úplně odznova.
Kylie zpívala královské rodině |
Výsledkem je neuvěřitelně vtahující nahrávka postavená výhradně na živých nástrojích a opravdu překvapivých předělávkách. I ty největší a nejotravnější odrhovačky z popové továrny Stock Aitken Waterman po letech zní jako skutečné klenoty popu.
I Should Be So Lucky je zpomalená do naléhavé balady, drží na smyčcích a ve zpěvu je až neuvěřitelně procítěná. The Locomotion zase zní jako plnokrevný soul, jakým ta písnička bývala v originálním pojetí od Little Evy.
Také novější kusy dostaly jiný rozměr. Singl All the Lovers, jenž album otevírá, by v téhle verzi klidně mohl být i na desce Adele. A gospelově pojaté Slow s bluesově rytmizovaným a trochu neurvalým kontrabasem má takovou náladu, že předělávka Where the Wild Roses Grow s Nickem Cavem je vedle toho až nudně předvídatelná. Zní to uvěřitelně, ale je to vlastně nejslabší skladba celého alba, protože se příliš podobá originálu.
Takhle ještě nezpívala
The Abbey Road Sessions je paradoxně nejen deskou, na které Kylie Minogue za celou svou kariéru nejvíc a nejlíp zpívá, ale patrně i nejsilnější nahrávkou, již kdy natočila. Samozřejmě v sobě pořád má dost popového kýče, jenž umí na jistotu umocnit smyčce. Nicméně nádherně natočené a dotažené album způsobí, že vám na přehrávači přestane fungovat tlačítko stop.
Kylie Minogue: Abbey Road Sessions
CD, 299 korun
Hodnocení MF DNES: 85 %