John Frusciante vydal novou desku Enclosure

John Frusciante vydal novou desku Enclosure | foto: www.johnfrusciante.net

RECENZE: Nutiniho medový hlas a Frusciantovi elektroničtí démoni

• 2
Skotský písničkář Paolo Nutini se se svou třetí deskou ihned dostal na první místo britské hitparády. Nové album vydal i americký muzikant John Frusciante, je to už jeho dvanáctý sólový počin. Mezi klasiku by svůj debut ráda započítala Australanka Iggy Azalea.

Paolo Nutini - Caustic Love
Není divu, že třetí deska skotského písničkáře hned po vydání pokořila ostrovní hitparádu. Vybroušená dávka autorských soulových skladeb sedmadvacetiletého zpěváka, jehož medový hlas vychovala whisky, za sebou nechává opojnou atmosféru. Nutini připomíná éru britského blue eyed soulu 70. let a staré nahrávky od Motownu. Jeho písničky ještě umocňuje ležérnost, s jakou zpívá a s jakou na desce zastavuje čas. Anebo mu naopak dodává líně nakažlivý rytmus, jako v perfektním singlu Scream (Funk My Life Up). O jeho talentu se vědělo už dlouho, tímhle albem ho Nutini potvrdil.
Hodnocení: 90 %
Cena: 379 korun

John Frusciante - Enclosure
I když to podle nejslavnějších písní Red Hot Chili Peppers nevypadá, světy, mezi nimiž  se pohybuje jejich někdejší kytarista John Frusciante, jsou skutečně podivuhodné a plné démonů. Ukazuje to i jeho dvanáctá sólová deska, na které se ponořil ještě hlouběji do kombinování své často neuchopitelné kytarové hry s falzetovým zpěvem a neklidnou elektronickou rytmikou. Nádherné melodie, které z jeho písniček zhusta vyvstávají, vyžadují hodně posluchačské pozornosti. Ostatně, kdyby chtěl Frusciante do hitparád, tak by z Red Hot Chili Peppers vůbec neodcházel.
Hodnocení: 80 %
Cena: 379 korun

Iggy Azalea - The New Classic
Debut australské raperky a zpěvačky má hodně namachrovaný název, který neodpovídá obsahu. Na to, že se prosadila jako mladá krev, je její deska celkem tradiční směskou rapu a tanečního popu. Případ Iggy Azaley spíš dobře ilustruje, jak je dnes vydávání desky pro mladé umělce nepodstatné. Poprvé o ní začala mluvit někdy před třemi lety, než vyšla, měla za sebou světové turné a řadu internetových hitů. Přestože má rychlý jazyk, umí zpívat a některé její refrény jsou jak z cukru, na novou klasiku je to už příliš obyčejné.
Hodnocení: 60 %
Cena: 399 korun