RECENZE: Vraždí se všude od Nepálu přes Afriku po Oslo

13:58aktualizováno  13:58
Kdo má rád stránky plné napětí, dostává hned trojnásobnou kvalitní dávku. Drsná sekta v nepálských horách změní dívčí přátelství v řevnivost, příběh pomsty se odehrává na jihu Afriky a neoblíbený detektiv vyšetřuje v Oslu vraždu a zmizení.

Dovolená v Nepálu se v knize Lež zvrtla v horor. | foto: Reuters

Lež (70 %)
Když se čtyři přítelkyně vydaly do Nepálu, měla to být nejkrásnější dovolená. Jenže se změnila v horor, který zničil jejich vzájemné vztahy a vyžádal si několik životů. Komunita v horách, do níž se uchýlily, totiž nebyla oázou lásky a bezpečí. Uplynulo pět let a Jane v britské vsi pečuje o opuštěná zvířata. Ve skutečnosti se jmenuje Emma a je jednou z oněch čtyř dívek. Její klid naruší fakt, že někdo zřejmě její identitu odhalil a ví, co se v Nepálu přihodilo. Hrozí jí nebezpečí. Britská autorka C. L. Taylorová nabízí velmi slušný psychothriller o tom, co dokáže ženská žárlivost a jak nebezpečné je spoléhat se na city. Vydalo nakladatelství Domino.

Prašné víry (80 %)
Mezi chatrče a opuštěné farmy do pusté prašné krajiny umístil svůj příběh Roger Smith, po Deonu Meyerovi další pozoruhodný jihoafrický autor. Manželka novináře byla milenkou boháče a nechtěnou svědkyní jeho vraždy. Proto musela zemřít ona i její dvě děti. Manžel obviněný z jejich smrti za pomoci svého otce uprchne a rozhodne se pomstít, zabiják prolezlý AIDS jako řada jeho krajanů věří, že ho uzdraví svatba a sexuální styk s šestnáctiletou pannou. Smithova kniha vydaná v Panteonu je syrová, beznadějná a nelítostná a líčení chudoby, zoufalství, vypočítavosti a korupce vyvolává mrazení v zádech.

Černý anděl (65 %)
Severskými krimi je náš knižní trh už dost zaplaven, ale pořád se dají číst. Platí to i o románu Nora Kjella Oly Dahla z nakladatelství MOBA, zejména kvůli jeho hrdinovi, celkem vlídnému šéfinspektoru Gunnarstrandovi, jehož však kolegové ani nadřízení příliš nemilují. Takže mu při vyšetřování vraždy policisty nehodlají pomáhat, spíš mu práci komplikují. Gunnarstranda se ovšem nevzdává a podaří se mu odhalit i souvislosti se zmizením jednoho advokáta. Příběh je samozřejmě příslušně napínavý, ale nejzajímavější jsou vzájemné propletence vztahů – od policistů přes advokátovu dceru až po půvabnou psycholožku.