Kylie Minogue zahrála 21.10. 2014 v Praze v rámci turné k desce Kiss Me Once.

Kylie Minogue zahrála 21.10. 2014 v Praze v rámci turné k desce Kiss Me Once. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

RECENZE: Popové divy se diví. Ani porno s Kylie ve vaně davy nepřitáhlo

• 109
Australská zpěvačka Kylie Minogue prožila v Praze podobný scénář jako Lady Gaga. Jejímu koncertu v rámci turné k desce Kiss Me Once přihlížela sotva z půlky zaplněná plocha a i místa k sezení by se našla. Popová show tím chtě nechtě ztrácela jednu z podstatných složek - totiž glamour.

Ne, že by samotná Kylie Minogue ve svých šestačtyřiceti pozbyla něco ze třpytu své ryze popové existence. Stejně jako Gaga sice často zpívala do předtáček nebo nechala práci odvést své doprovodné vokalistky, ale nehrála s publikem žádnou falešnou hru na umění. Ani v krátkých zlatých šatech akorát pod zadek jí nechyběla elegance, naopak ztělesňovala typ, kterým v popu už léta je. K tomu přidala cit pro to, jak svoje písničky, i když jsou „jen“ diskotékové, vygradovat. Dobrým příkladem byl hit Slow, který z opatrného začátku končil zremixovaným finálem s pořádně těžkým beatem.

Kylie Minogue

60 %

Kiss Me Once Tour

21. 10. 2014, O2 aréna, Praha

Krom takových momentů ale Kylie Minogue ze žánru tradiční načančané holčičí show uhýbala opravdu minimálně. I když výprava byla o poznání chudší než minule, na pódiu se to hemžilo tanečníky i tanečnicemi, samotný koncert byl rozdělený do několika bloků s (většinou uspávacími) mezihrami, aby se stihla v zákulisí převléct, a přestože hrála i nové písničky, publikum stejně nejvíc šílelo u těch ze žvýkačkové továrny Stock, Aitken & Waterman, jejíž tváři zpěvačka byla v osmdesátých letech.

Nutno říct, že ta nejslavnější - Should Be So Lucky, která zazněla přibližně v půlce koncertu v rámci medley, podaná ženou věku Kylie Minogue ustrojenou v růžových šatečkách s umělou růžovou kytkou ve vlasech, působila jako začátek nadějného pornografického filmu žánru žhavé matky od vedle. Zvlášť když se Kylie Minogue na scéně ponořila do vany plné bublin a nechala dva tanečníky zahalené jen růžovými ručníky naditými v patřičných místech nalévat šampaňské. Publikum, v němž, jak už to tak u popu bývá, nechyběly ani malé děti, tuhle zjevnou perverzi kvitovalo nadšeným potleskem. A to přestože v závěru se Kylie Minogue už ani nesnažila otevírat do vokálů pusu.

Že otvírání pusy naprázdno nemá zapotřebí, ale není to pro ni důvod kazit pravidla popové hry, Kylie Minogue ukázala během večera několikrát, nejlépe paradoxně v coververzích I Need You Tonight od INXS a Kids od Robbieho Williamse, které s živými muzikanty na pódiu halu udusanou prázdnými diskotékami typu Sexerciser úplně rozsvítily. A také ve finále s letitou předělávkou I Should Be So Lucky, která byla jejím vůbec prvním hitem. Po těch letech dozrál - přes směšné pohyby, které u toho Kylie Minogue dělá - její potměšile soulový šmrnc. I velké „baladické“ číslo v podobě songu Beautiful proti těmto momentům působilo rozpačitě, Kylie Minogue ho totiž zpívala do uměle působícího dvojhlasu.

Na výtečné desce z Abbey Road a koncertech k ní sice nedávno ukázala, že nechávat zpěv na ostatních nemá zas až tak zapotřebí. Závěr jejího pražského koncertu byl přesto tentokrát poznamenán falešnými tóny, například Get Outta My Way pěvecky ustála s hodně odřenýma ušima, zřejmě do nich Kylie Minogue šlehaly ty divné třásně, co zrovna měla na hlavě.

Přesto i tentokrát s menším rozpočtem a spoustou prázdného místa v sále velké pódium zvládla profesionálně a k tomu i s jistou dávkou nečekané přirozenosti. Jedním z nejsilnějších momentů koncertu byl konec hitu Can’t Get You Out Of My Head, Minogue si všimla, že fanoušci pod pódiem rozvinuli papíry se „slovy“ refrénu. „To je abych nezapomněla text? Díky!“ vtipkovala Kylie a pak na něj lidi v hale i bez doprovodu kapely spontánně rozezpívala: La, la, la, la, la, la, la, la.

Tento letitý a ve své podstatě úplně geniálně pitomý popěvek perfektně vystihuje dojem z celého večera, o kterém se také nevyplatí nějak hlouběji přemýšlet. Pražské publikum během něj dostalo profesionálně inscenovanou sázku na jistotu. A k tomu i poznání, že i když se blýská sebevíc, tenhle typ popové show bez momentu překvapení u nás už evidentně davy jen tak nepřitáhne.

Čtete rádi iDNES.cz? Podpořte nás svým hlasem v anketě Křišťálová lupa.