Keane (Praha, Lucerna, 2. 11. 2012) | foto: ČTK

RECENZE: Keane splnili rest. Publikum dojali a rozdivočili i bez kytar

• 4
Přijeli sice s osmiletým zpožděním a jejich koncertu nepřihlížel vyprodaný sál. Fanoušci, kteří na páteční tuzemskou premiéru britské kapely Keane do velké Lucerny dorazili, ale hned ze začátku zcela oprávněně podlehli nadšení.

Už při druhé písničce Bend and Break z debutové desky Hopes and Fears bylo v plesu rukou tleskajících nad hlavou zřejmé, že ten večer se už může pokazit máloco. Kapela, která z velké konkurence britského nezávislého popu prorazila na oko jednoduchým nápadem, že hraje bez kytary a písničky staví na zvuku kláves, totiž předvedla, že ve velké Lucerně se dá vykouzlit perfektní zvuk. A co to znamená jistota na pódiu.

Keane (Praha, Lucerna, 2. 11. 2012)

Na jednoduché scéně se svítícím neónem Strangeland, jak se jmenuje jejich poslední deska, exceloval zejména zpěvák Tom Chaplin, protože i naživo dokáže se svým hlasem pracovat technicky brilantně a přitom velmi emotivně. Fanoušci, které se nebál hecovat a povzbuzovat, mu proto viseli na rtech a doprovodné chorály s ním brzy zpívali nejen v refrénech.

Na pódiu byli skvělí všichni. Když se třeba v rychlejších písních jakou je Is It Any Wonder? klávesák Tim Rice-Oxley rozdivočel, mělo to takový rockový důraz, jako by snad Keane na scéně přeci jen schovali neviditelného kytaristu. Neurvalosti bylo akorát a hlavně potřeba, protože v návalu procítěných, pomalých balad uprostřed programu koncert několikrát ztratil švih. Nikoliv však eleganci, kterou umocňovala skvělá, efektní a přitom z podstaty jednoduchá světla.

Keane (Praha, Lucerna, 2. 11. 2012)

Podle očekávání se oporou večera staly především písničky z prvních dvou desek, které v publiku oprašovaly nostalgii a živily euforii. Keane zahráli všechny podstatné hity včetně Everybody's Changing, This Is the Last Time a Somewhere Only We Know a především reakce na ně byla bez debat.

Nechali se vytleskat ke dvěma přídavkům a když po předělávce slavné Under Pressure opustili pódium nadobro, zanechali po sobě pocit spokojenosti. Snad jen pohled na věkové složení zpocených návštěvníků, trousících se s blaženými výrazy v obličeji po schodech Lucerny, napovídal, že s tím splněním restu pro tuzemské fanoušky Keane vážně nemuseli otálet tak dlouho.

Hodnocení MF DNES: 80 %