Ivana Machalová (vlevo) hraje vdanou učitelku, Kristýna Hlaváčková psycholožku.

Ivana Machalová (vlevo) hraje vdanou učitelku, Kristýna Hlaváčková psycholožku. | foto: Komorní činohra

RECENZE: Život žen po třicítce není idylka, nýbrž pořádný Chaos

  • 1
Co cítí ženy po třicítce? S touto pro muže nelehkou otázkou se pustil režisér Jiří Bábek do hry Chaos finského dramatika Miky Myllyaha. Inscenace v komediálním duchu vykresluje život tří žen vstupujících do druhé třetiny života a za ne zrovna idylických okolností.

Chaos uvádí Komorní činohra v novém Divadelním klubu Troníček na Starém Městě, kam se přesunula po vytopení prostor Divadla pod Palmovkou. Inscenace je druhou částí Myllyahovy dramatické trilogie.

Pokojně žijící a vdaná učitelka (v podání Ivany Machalové) nesouhlasí se sloučením školy a hlavně s ambiciózní ředitelkou. Má však hlavně problém sama se sebou a svými emocemi, takže když je v sobě přestane potlačovat, nestačí se divit vlastním činům.

Podobně je na tom novinářka (Diana Šoltýsová), která se agresí pokouší zachraňovat rozpadající se vztah a neschopnost skloubit péči o dceru se svou profesí.

Chaos

70 %

Komorní činohra

premiéra 14. ledna 2014

režie: Jiří Bábek

hrají: Ivana Machalová, Diana Šoltýsová, Kristýna Hlaváčková

Třetí z nich je psycholožka (Kristýna Hlaváčková), jež zažívá románek s jedním ze svých neléčených pacientů. Tři kamarádky  se v náhle roztočeném víru života vzájemně podporují a v sérii provázaných scének se společně nechávají vláčet osudem.

Výpravně velice střídmě pojatá inscenace stojí jednoznačně na výkonu všech tří hereček. Dobře skáčou z vyprávění do hrané reality, kde dle potřeby klidně i přehrávají. Poměrně palčivé životní téma je řešeno se silnou a místy drsnou nadsázkou, která však zdařile balancuje na hraně a nesklouzává k pouhé rozchechtanosti.

I přes svou délku a minimální proměnu scény si Chaos dokáže udržet švih. V tématu se alespoň částečně jistě najde každý, kdo onu hranici třiceti let překročil. Anebo jenom každá?