CeeLo Green při rozhovorech před vystoupením na Hip Hop Kempu 2014

CeeLo Green při rozhovorech před vystoupením na Hip Hop Kempu 2014 | foto: Honza Vedral, MF DNES

RECENZE: Ano, za tak špatný koncert si CeeLo Green zasloužil Fuck You

• 17
Mělo to být velké lákadlo letošního Hip Hop Kempu, ale nakonec to skončilo fiaskem. Koncert pětinásobného držitele Grammy byl festivalem špatných nápadů a rozhodnutí.

Samotný CeeLo Green přitom působil docela sympaticky. Svou specifickou barvou hlasu svedl festivalový areál v Hradci Králové v několika momentech rozeznít, i když zvuk ven zněl, jako když přetavíte nahlas bedničky od počítače a sem tam do nich pustíte zpětnou vazbu. Jeho nástup na pódium byl překvapivý a nechyběl mu šmrnc: že soulová hvězda začne koncert předělávkou I Wanna Be Your Dog od Stooges asi čekal málokdo.

CeeLo Green

30 %

21.8. 2014, koncert na Hip Hop Kempu

Bohužel sázka na vypůjčené melodie a žánrová patlanice se ukázala být dramaturgickou linkou celého programu, během nějž se střídali Daft Punk, Specials, Nirvana, Pussycat Dolls a další bez velkého rozmyslu a efektu jako na kolotoči. Těžko říct, zda to bylo způsobeno žánrovým zarámováním festivalu a hiphopovým publikem, které doopravdy reagovalo jen na výzvy: "Dejte ruce nahoru", případně: zařvěte "Jéééé". CeeLo Green ale do koncertu rozhodně nešel naplno, několikrát zmizel z pódia, v jednu chvíli nechal dokonce odzpívat celou písničku svého trumpeťáka a do všech skladeb si pouštěl doprovodné vokály (a kdo ví co ještě) z playbacku.

Příliš ho nepodpořila ani jeho kapela a další prvky show. Na kytaristku a baskytaristku v podvazcích se lépe koukalo, než jim to hrálo. Nevzhledné striptérky v rudém, které jednotlivé výstupy doplňovaly variacemi na Tanec svatého Víta, by nedostaly šanci ani ve východoněmecké estrádní show. Pokus jedné z nich o umělecký výraz ve scénce na téma znásilňování odposlechu měl rozhodně lepší antikoncepční dopad než závěrečná Greenova výzva, aby lidé na festivalu pili s mírou a užili si bezpečný sex.

Ani ne hodinové vystoupení se nakonec zvrhlo v čekání na dva velké hity Greenovy kariéry. Když nasadil Crazy, kterým si s Gnars Barkley podmanil rádiový svět, bylo to po předchozí "show" jako balzám. Než jemnou písničku ani ne v půlce zprznila nesmyslná mariachi trumpeta a jalová kytara. Závěrečnou Fuck You "nedal" samotný CeeLo Green. V naději, že dav bude zpívat, vynechával refrény, a výsledkem byla další hluchá místa. Zní to možná absurdně, ale stejná písnička v podání tuzemské zpěvačky Debbi má mnohem větší šmrnc než takovýto originál.

CeeLo Green má evidentně velký hudební talent, ale za to, že s ním tak mrhá a svět objíždí s průměrnou kapelou a přeplácanou show, si sám zaslouží namísto vlažného potlesku, kterým se mu notně prořídlý dav na Hip Hop Kempu na závěr odměnil, zdvižený prostředníček, o kterém zpívá ve své nejslavnější písni.