RECENZE: Turbowolf zní přesvědčivě, Hollywood Undead jen tupě plní klišé

16:49aktualizováno  16:49
Nové desky představil objev britské scény Turbowolf, američtí oblíbenci Hollywood Undead i francouzští Brodinsky. První dvě zmíněné kapely se bude moci české publikum brzy poslechnout naživo.

Turbowolf hrají v pražském Klubu 007 | foto: PR

Turbowolf - Two Hands (80 %)
Jedno z aktuálních jmen nezávislé britské rockové scény míří do malého pražského Klubu 007 na Strahově, kde 28. dubna naživo předvede svoji druhou desku Two Hands. Kapela na ní zůstává podobně jako na debutu stylově nezařaditelná. Osciluje mezi psychedelickým rockem, heavy metalem, punk rockem a jemné odstíny dolaďuje elektronikou. Deska sice začíná jako nějaké folkařské brnkání u ohníčku, ale brzy se rozjede v rytmicky důrazném tempu na hranici zběsilosti. Turbowolf přitom však nijak zvlášť nedbají na žánrová pravidla, deska je plná odboček a vzhledem k úvodu překvapivě i silných melodií jemnějšího charakteru. Hlavně však zní přesvědčivě.
CD, 399 korun

Hollywood Undead - Day Of The Dead (20 %)
Hudební svět je stále plný záhad. Patří k nim fenomenální komerční úspěch americké „rapové“ kapely Hollywood Undead, jejíž fenomén započal před deseti lety na sociální síti Myspace. Na jejich čtvrté desce není jediný překvapivý moment. Hollywood Undead tupě naplňují ta největší klišé, která vzešla z inseminace rocku rapem. Vokální linky znějí jako ty, které si Linkin Park nebo Korn před deseti lety nechávali na B strany singlů, jen jsou hůře intonované. Rap do laciných synťáků a špatně nazvučených kytar naházeli lopatou. Přesto s tím nejspíš letos na Rock for People v Hradci budou mít úspěch.
CD, 399 korun

Brodinski - Brava (70 %)
Jméno Brodinski sice vyvrhla do hudebních vod francouzská taneční scéna, deska Brava však nepřipomíná nic, co sousloví francouzská taneční hudba na první dobrou asociuje. Brodinski zúročil svoje zkušenosti z klubů a svoje songy staví na minimalistické práci se syntetickými, ale pořádně silnými basovými linkami a leckdy překvapivými rytmickými obraty. Ve skladbách mu hostují rapeři jako Chill Will nebo Slim Thug a celek na desce připomíná ohromnou džungli, ve které je snadné se ztratit. Z koláže zvuků, akustických nástrojů a elektroniky však povstávají přesně mířené rýmy a neotřelý přístup k oposlouchanému žánru.
CD, 499 korun