Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Když Donutilové pozvedají Amadea na Provázku

  16:53aktualizováno  16:53
V tisku mohutně avizovaný návrat Miroslava Donutila na scénu Divadla Husa na provázku se odehrál při inscenaci Amadea podle hry Petera Schaffera i filmu Miloše Formana. Režie očekávaného kusu se ujal Vladimír Morávek.

Ve hře Amadeus (tj. Milovaný Bohem) hrají otec a syn Donutilovi. | foto: Divadlo Husa na provázku

Donutil, který i na protest proti loňským rozhodnutím tehdejšího ministra kultury Jiřího Balvína odešel z pražského Národního divadla, se coby žárlivý skladatel Antonio Salieri sešel na jevišti brněnské scény, kde s herectvím začínal, se svým letos dvaadvacetiletým synem Martinem v roli Salieriho geniálního kolegy Wolfganga Amadea Mozarta.

Fotogalerie

A i když v projevu Donutila staršího lze občas zaslechnout názvuky herecké šarže známé z jeho bavičských čísel a křehký mladíček Martin Donutil svou suverenitu na scéně teprve hledá, výkony otce a syna, od kterých se tolik čekalo, jsou na Morávkově Amadeovi opravdu tím nejlepším. Protože věty Schafferova scénáře, který nemá v podstatě nijak daleko k červené knihovně, zní v podání obou herců uvěřitelně.

Morávkova tradičně opulentní režie na zajímavě vystavěné barokně-secondhandové scéně zahlcuje publikum inscenačními obrazy i neustále opakovanými pasážemi z Mozartova Requiem.

Amadeus (t.j. Milovaný Bohem)

Divadlo Husa na provázku

premiéra 14. března 2014

režie: Vladimír Morávek

hrají: Miroslav Donutil, Martin Donutil, Monika Matoušková, Simona Zmrzlá, Robert Mikluš a další

Hodnocení­: 60%

Aniž by ovšem kterákoliv z dalších figur jakkoliv ukázala svůj charakter. Aniž by se dařilo udržet v dialozích napětí. A aniž by si divák nakonec neříkal, zda režisér nepostupoval metodou "dám tam oheň, nechám anonymní postavy Větříčků s projevem á la karikatura homosexuála viset z balkonů do publika a ženské s kašírovanými ptáky kolem pasu chodit po scéně tam a zpět - a nějak to přece zapůsobit musí“.

Najdou se patrně diváci, kteří právě s tímhle budou dostatečně spokojení. Velká divadelní událost by však měla být, jednoduše řečeno, inscenačně chytřejší.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Eliška Balzerová
Eliška Balzerová odešla z Fidlovačky, Můj báječný rozvod bude hrát jinde

Eliška Balzerová ukončila své angažmá v Divadle na Fidlovačce. S pražskou scénou, kterou spoluzakládala a jejíž byla hlavní tváří, strávila dvacet let. Jejím...  celý článek

Ze hry Akt
Coby majitel absolutního hudebního sluchu... Cimrmanův Akt má padesát

Byla to předpremiéra vskutku skromná, jako by se ke géniovi formátu Járy Cimrmana ani nehodila. Před 50 lety Svěrák a spol. poprvé na divadelních prknech...  celý článek

Záběr z nového nastudování kusu Leni v Divadle v Řeznické
Jsem ráda, že se nacistické filmařky Leni zbavím, říká Nela Boudová

Nacistická filmařka Leni Riefenstahlová se vrací do pražského Divadla v Řeznické. V titulní roli úspěšné hry Leni, kterou napsali slovenští autoři Valeria...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.