Nepůjde však o Kafkův životní portrét, ba ani o analýzu jeho díla.
Podle Radoka je to pokus o sloučení Kafkových soukromých i literárních textů, o zachycení jeho vnitřního světa. Koláž, v níž se objeví ukázky z Kafkovy korespondence s Felice Bauerovou, Milenou Jesenskou, Maxem Brodem i sestrou Ottlou, ale také úryvky z jeho deníků, povídek, románů či výroční zprávy Dělnické úrazové pojišťovny, kde byl Kafka zaměstnán.
Ani jedna z deseti postav hry není ta hlavní: všichni zůstávají po celých osmdesát pět minut na scéně. Postava K. pak podle režiséra a zároveň scénografa není konkrétním ztělesněním Kafkových hrdinů – může to být sám Kafka, ale i Josef K. z Procesu, zeměměřič K. ze Zámku, Karel Rossman z Nezvěstného nebo třeba Josef Kroutvor, který je spolu s Radokem autorem scénáře.
Jeho představitelem je Igor Chmela, dále se zde představí Jiří Ornest, David Švehlík, Bohumil Klepl či Magdaléna Sidonová. Na scénáři spolupracovala i dramaturgyně Radka Denemarková.
"Snad ta hra něco řekne lidem, kteří o Kafkovi nemají ani ponětí, ale i těm, kteří ho dobře znají," říká David Radok. Hra pro něho znamená návrat k činoherní režii po dvacetileté odmlce.
"Cítil jsem, že bych se velice rád vrátil k činohře, ale také jsem se jí obával, jsem začátečník. Nicméně čím více jsem pracoval s operou, tím více mě činohra lákala, práce s hercem, který není stále ve střehu ke svému hlasu," podotýká Radok.
Opera byla ostatně podnětem k divadlu – Popis jednoho zápasu vznikl přepracováním libreta k opeře, která bude mít v září premiéru v Göteborgu.