Proslulý brněnský podnik, v němž vycházela díla Michala Viewegha, Ivy Pekárkové, Ireny Douskové či Jiřího Kratochvila, oficiálně končí činnost k 31. prosinci tohoto roku, paradoxně v době své největší slávy a úspěchů.
Celkem vyšlo v Petrovu během jeho třináctiletého působení 343 publikací, z nichž první nesla název František z Assisi a poslední Plivanec na rozloučenou.
Paradoxy však provázely i narychlo svolaný "pohřeb", v němž došlo na historii nakladatelství i četbu z rukopisů odmítnutých autorů. Této záměrně tragikomické trachtaci pro spisovatele, přátele a známé předcházelo uvedení nové petrovské knihy – svazku cestopisných postřehů Ivy Pekárkové Šest miliard Amerik. Byl to poslední křest nakladatelství, byť by do konce roku měly vyjít ještě další tři tituly.
Ač na akci přišla řada osobností literární scény, včetně kmenového autora Petrova Michala Viewegha, chyběl "otec zakladatel, majitel, ředitel a naposled též likvidátor" Martin Pluháček, který se pro konec nakladatelství rozhodl z ryze osobních důvodů.
"Protože od některých očekával nelichotivá slova, poslal za sebe figuranta vybaveného boxerskými rukavicemi, ať to tady vyřídí on," nevážně vysvětloval na večeru šéfredaktor nakladatelství Miloš Voráč, který představil boxujícího maňáska s urputným výrazem. Vzápětí se opravil: za Pluháčkovu absenci mohlo propagační turné, které absolvuje se spisovatelem Ivanem Wernischem.
Boxující "kruťas maňas" byl dlouholetým maskotem Petrova a plnil funkci vyhazovače těch nejneodbytnějších autorů a jejich děl. Jedním z příkladů byla uražená odpověď autorky pornografického románu, žijící v Paříži, která označila petrovské za "prudérní chlapce z Moravy, jejichž chudičký obzor je z jedné strany vymezen vinnými sklípky a z druhé venkovskými kostelíčky, ale pořádná literatura jim neříká nic".