Z kusu Pro tebe cokoliv

Z kusu Pro tebe cokoliv | foto: Richard Kocourek

RECENZE: V rozřehtaném divadle se Paulová přetahuje o dlouhou klobásu

  • 1
Lehký kus Divadla Kalich Pro tebe cokoliv je lehký asi až příliš. Obzvláště druhá polovina přináší přemíru košilatých vtipů a dvojsmyslných narážek, že toho je na jedno představení trochu moc.

Novinku Pro tebe cokoliv uvedlo začátkem prosince v premiéře pražské Divadlo Kalich. Jana Paulová a Pavel Zedníček představují v lehké francouzské komedii z pera Jeana Roberta-Charriera divoký manželský pár (ona hysterická soudkyně, on zpěvák v domácnosti), který si „dopřává sex každý pátek“.

Zápletka se točí okolo jejich dcery (Simona Lewandowska), která hedonistické rodiče nutí, aby se na jeden večer změnili ve vegany a asketické ochránce planety. Důkaz, že pochází z uvědomělé rodiny, je totiž podle ní jediná možnost, jak se dostat na humanitární misi do Afriky. Vděčná situace staví do středu dění především Paulovou. Jako puntíčkářská workoholička si chce o víkendu užít svůj klid, který rozhodně nesouzní s hrou na konzumenta klíčků. Paulová do komediální role dává všechno, ostatně Pavel Zedníček jí jako lehce uťáplý manžel dobře nahrává.

Relativně vtipné situace první poloviny večera se bohužel v té druhé přelijí do série košilatých vtípků, jejichž vrcholem je víceznačné přetahování Jany Paulové a Davida Suchařípy o opravdu dlouhou klobásu. Dvojice se na pohovce slovně i gesty dopouští až nezdravého množství dvojsmyslů.

Pro tebe cokoliv

35 %

Divadlo Kalich

premiéra 1. prosince 2016

režie: Petr Kracik

hrají: Jana Paulová, Pavel Zedníček, David Suchařípa, Pavla Vojáčková-Rychlá, Ladislav Hampl, Simona Lewandowska, Kristián Kašpar

Popsaná scénka pak v podstatě spustí už jen sérii přehrávaných výkřiků, v jejichž vlně se vydrží hrát až do konce „rozřehtaného“ představení.

Mrzí to hlavně proto, že Kalich dobrou činohru umí. Potvrdil to jednak Podivným případem se psem (recenze zde) a hlavně letos uvedeným Zabijákem Joem – gangsterskou komedií, kde se pro sprosté slovo nejde daleko (recenze zde). Ovšem zde má to sprosté slovo či gesto vždy opodstatnění. V Pro tebe cokoliv se každá sprosťárna dělá jen s výrazným mrknutím oka na diváka, aby nezapomněl, že se má smát. Poctivé práce Zedníčka a Paulové je v tak slabém kusu skoro škoda.